Grupul britanic Kingfisher, cel mai mare retailer de bricolaj din Europa, care la finele anului trecut a preluat Praktiker România, va închide alte 3 magazine sub acest brand, cele din Arad, Brașov și Pitești, după ce la începutul anului a mai închis 3 unități. În paralel, grupul va începe procesul de rebranding al portofoliului de magazine Praktiker în Brico Depôt, proces estimat a fi încheiat în primele luni ale anului viitor.
Kingfisher avea, la finele trimestrului al doilea, 38 de magazine pe piața românească.
În acest an, Kingfisher a mai închis 3 magazine - din Bacău, Ploiești și Focșani, după ce, în decembrie, a închis magazinul din Voluntari, București, acesta din urmă fiind centrul comercial cu care retailerul a intrat, în urmă cu 15 ani, pe piața românească.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările pe piața locală ale grupului britanic au urcat cu peste 80% în primele 6 luni, la 95 de milioane de lire sterline. În trimestrul al doilea, vânzările au fost de 58 de milioane de lire sterline, în urcare cu aproape 80%.
Kingfisher a finalizat preluarea rețelei Praktiker România de la omul de afaceri turc Omar Susli la începutul lunii decembrie 2017. Britanicii au plătit 22 milioane de euro, din care 6 milioane de euro pentru acoperirea datoriilor companiei. Achiziția Praktiker, unul dintre principalii jucători pe piața de bricolaj și cel mai mare retailer de mobilă după afaceri, a dublat prezența Kingfisher din România și a propulsat compania pe locul secund pe piața de profil.
Brico Depôt România este parte din grupul Kingfisher, cel mai mare grup de retail din Europa cu articole pentru reamenajarea caselor, care a intrat oficial pe piața locală în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. Compania a redenumit lanțul de magazine nou preluat, care a devenit Brico Depôt.
Kingfisher comercializează articole pentru reamenajarea caselor și deține peste 1.300 de magazine în 10 țări din Europa. Brandurile sale principale sunt B&Q, Castorama, Brico Depôt și Screwfix.