În luna decembrie, vânzările de dulciuri din România se triplează, iar producătorii se așteaptă în acest an la vânzări în ușoară creștere față de decembrie 2015, lună în care s-au vândut peste 7,4 milioane de kilograme de produse în valoare de 43 de milioane de euro, arată un studiu de piață prezentat miercuri de producătorul polonez de biscuiți și napolitane Dr Gerard.
“Ne așteptăm ca și în acest vânzările din luna decembrie să se tripleze față de celelalte luni de peste an pe toată categoria de dulciuri”, a declarat Otilia Stânciu, country manager al Dr Gerard România.
Compania estimează că vânzările din luna decembrie 2016 vor crește ușor față de aceeași perioadă din 2015, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Piața românească de dulciuri ajunge la circa 500 milioane euro într-un an, ceea ce înseamnă circa 3 milioane de tone de produse, estimează Dr Gerard.
Cele mai mari vânzări sunt înregistrate, în România, la ciocolată, biscuiți și napolitane.
Potrivit unui studiu realizat de Retail Zoom și prezentat de producătorul Dr Gerard, în luna decembrie din 2015 vânzările de dulciuri din retailul modern autohron au fost de peste 43 de milioane de euro, ceea ce a însemnat 7,4 milioane de kilograme de produse, din care ciocolata este pe primul loc în ceea ce privește valoarea.
CITEȘTE ȘI Hipermarketurile Real din România, vânzări de 57 milioane euro în anul fiscal 2015/2016Biscuiții au ocupat prima poziție după volum, cu o cotă de 24,3%, și a doua poziție ca valoare, cu 16,4%. Napolitanele au reprezentat 7,1% din valoare și 10,3% din volum.
În ceea ce privește consumul din România, peste 40% dintre consumatori preferă o gustare dulce între mese, napolitanele și biscuiții fiind principalele alegeri.
În categoria gustărilor de peste zi, cel mai popular este biscuitele sandwich ambalat în pachete pentru consum individual (între 30-50 g/ pachet).
Dr Gerard România a intrat pe piața din România din octombrie 2015 și produce trei categorii de produse: biscuiți dulci, napolitane și biscuiți sărați.
”Intrarea pe piața din România s-a produs cu sortimente din toate cele trei categorii în retailul tradițional după care, în scurt timp, au urmat primele rețele de retail modern: Mega Image, Carrefour și Auchan. De curând și rețeaua de magazine C&C Selgros a început parteneriatul cu Dr Gerard. Estimăm pentru 2016 o cifră de afaceri în România de peste 4 milioane de euro, aferentă unui volum de aproximativ 2.000 de tone de produse”, a declarat directorul general Dr Gerard Group, Jarosław Zawadzki.
Compania se așteaptă ca în 2017 cifra de afaceri a subsidiarei din România să crească cu 20% față de anul acesta.
Principalii competitori ai Dr Gerard pe piața românească a biscuițiilor sunt companiile Mondelez, Croco și Tymbark, în timp ce principalii concurenți pe piața napolitanelor sunt Alka și Nestle.