DOCUMENT Noi obligații pentru piața de retail: Vânzătorii vor trebui să suporte toate costurile de transport pentru produsul returnat de client. Un nou termen de garanție

DOCUMENT Noi obligații pentru piața de retail: Vânzătorii vor trebui să suporte toate costurile de transport pentru produsul returnat de client. Un nou termen de garanție
scris 28 dec 2018

Vânzătorii vor trebui să suporte toate costurile de transport pentru produsul considerat defect și returnat de către client, prevede un proiect de lege care a fost promulgat de președintele Iohannis.

Proiectul aduce o serie de clarificări legislației introduse de Guvern în 2016, prin ordonanță de urgență, privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, fiind aprobat de Parlament la finele lunii noiembrie.

Urmărește-ne și pe Google News

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Executivul a introdus atunci în lege garanția legală de conformitate - cu cerințe stabilite prin lege, diferită de cea comercială, care este oferită de producător și poate avea beneficii suplimentare -, precum și certificatul de garanție.

Parlamentarii au adus însă și alte modificări legislației în vigoare.

DOCUMENT Restaurantele - obligate prin lege să dea gratis clienților apă de la robinet. Autoritățile locale vor furniza gratis populației filtre dacă apa de la robinet nu este corespunzătoare CITEȘTE ȘI DOCUMENT Restaurantele - obligate prin lege să dea gratis clienților apă de la robinet. Autoritățile locale vor furniza gratis populației filtre dacă apa de la robinet nu este corespunzătoare

Astfel, noua lege prevede acum mai clar că produsul care înlocuiește produsul defect va beneficia de un nou termen de garanție de 2 ani, care curge de la data preschimbării produsului, și anume în baza garanției legale de conformitate, adică respectând cu exactitate specificațiile tehnice ale produsului vândut inițial.

DOCUMENT Noi obligații pentru piața de retail: Vânzătorii vor trebui să suporte toate costurile de transport pentru produsul returnat de client. Un nou termen de garanție
FOTO Pe fondul lipsei de personal pe piața locală, Lidl lansează o campanie inedită, pe aeroporturi și la vamă, pentru a-i convinge pe românii din străinătate să revină în țară CITEȘTE ȘI FOTO Pe fondul lipsei de personal pe piața locală, Lidl lansează o campanie inedită, pe aeroporturi și la vamă, pentru a-i convinge pe românii din străinătate să revină în țară

Cea mai importantă modificare adusă legislației privește însă costurile suportate de vânzător în cazul recuperării sumei plătite de consumator în cazul unui produs defect.

Astfel, în cazul unui produs defect, clientului nu i se va putea cere să suporte costul returnării produsului defect la comerciant.

”Toate costurile privind garanția comercială, inclusiv transportul produsului în vederea recuperării prețului plătit de consumator, se suportă de către vânzător”, prevede amendamentul care a primit votul final al Parlamentului.

Legea promulgată poate fi consultată AICI

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

 

viewscnt
Afla mai multe despre
garantie
produs
transport
vanzator
consumator
proiect
lege
parlament