Vânzările cu amănuntul din zona euro au înregistrat o scădere neașteptată în septembrie, din cauza performanțelor scăzute din Germania, dar și a vînzărilor slabe de produse nealimentare, potrivit datelor publicate vineri de biroul european de statistică Eurostat, transmite Reuters.
Astfel, vânzările cu amănuntul, care sunt un indicator al cererii de consum, au scăzut în septembrie cu 0,3% comparativ cu luna precedentă, fiind însă mai mari cu 2,5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, scrie News.ro.
Analiștii intervievați de Reuters anticipau pentru zona euro o creștere lunară de 0,3% în septembrie și de 1,5% față de intervalul similar al anului 2020.
În condițiile în care prețurile energiei sunt în creștere, ca și numărul cazurilor de Covid-19, iar problemele din lanțurile de aprovizionare continuă, este de așteptat că reticența consumatorilor să devină mai mare în următoarele luni.
Această tendință este scoasă în evidență de datele referitoare la intențiile de achiziții ale managerilor de companii, care arată că dezvoltarea afacerilor a încetinit în octombrie la minimul ultimelor șase luni.
Un alt factor care va reduce puterea de cumpărare a oamenilor este prețul mare al petrolului.
CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în onlinePotrivit Eurostat, vânzările de carburanți auto au urcat cu 1% în septembrie, iar cele de alimente, băuturi și tutun cu 0,7%.
Vânzările de produse nealimentare au scăzut însă cu 1,5%. Vânzările prin internet și comenzi prin poștă au scăzut cu 1,4%.
Germania, cea mai mare economie din zona euro, a înregistrat cea mai mare scădere lunară a vânzărilor cu amănuntul, de 2,5%, urmată de Finlanda și Olanda.