Cumpărătorii chinezi revin treptat în magazinele de lux

Mai mulți directori din industrie afirmă că cererea din China începe să se stabilizeze după luni de slăbiciune.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Cumpărătorii chinezi revin treptat în magazinele de lux

Directori de la Prada, Coach, EssilorLuxottica și Value Retail au declarat pentru CNBC, în cadrul conferinței JPMorgan Global Luxury and Brands de la Paris, că observă o schimbare de ritm, chiar dacă sectorul de lux continuă să raporteze o cerere mai redusă în rândul consumatorilor chinezi atât pe piața internă, cât și în străinătate, relatează CNBC.

China era pe cale să devină cea mai mare piață de lux din lume în timpul pandemiei, însă sectorul a încetinit puternic după aceea. Rata ridicată a șomajului în rândul tinerilor, declinul prelungit al pieței imobiliare și încrederea scăzută a gospodăriilor au afectat achizițiile discreționare, mai ales în rândul clasei de mijloc, scrie News.ro.

Sphera Franchise își înjumătățește profitul net CITEȘTE ȘI Sphera Franchise își înjumătățește profitul net

Andrea Bonini, director financiar al grupului Prada, a spus că firma este ”prudent optimistă” și vede o stabilizare vizibilă. El a adăugat că un context cu adevărat ”normalizat” ar putea apărea abia în 2026, după oscilațiile bruște de după pandemie.

Și Coach raportează o evoluție solidă. Directorul general Todd Khan a declarat că afacerile din China au crescut cu 20% în ultimul trimestru, trend menținut de câteva trimestre, poziționarea brandului fiind avantajoasă pentru un consumator mai precaut. Compania își extinde prezența locală prin studiouri de co-design și noi dezvoltări în orașe regionale precum Wuhan.

Datele financiare recente susțin acest tablou. UBS arată că vânzările Burberry în Greater China au crescut cu 3%, peste așteptări, iar Richemont a raportat vânzări ”aproape stabile” către clienții chinezi, o îmbunătățire semnificativă față de scăderile anterioare.

LVMH a notat, de asemenea, prime semne de stabilizare, raportând o creștere de 1% în trimestrul al treilea și menționând că vânzările din China continentală au revenit în teritoriu pozitiv.

Alertă meteo - Vremea se răcește, sub normalul termic al datei din calendar CITEȘTE ȘI Alertă meteo - Vremea se răcește, sub normalul termic al datei din calendar

Analiștii rămân totuși prudenți. Chiara Battistini, șefa diviziei de lux european de la JPMorgan, spune că este ”prea devreme pentru a vorbi despre o inversare completă a trendului”, explicând că o parte din îmbunătățiri se datorează unei baze de comparație foarte slabe și repatrierii cheltuielilor în China, nu unei accelerări generalizate.

Pe măsură ce competiția din partea mărcilor chineze devine tot mai puternică, brandurile globale sunt nevoite să accelereze localizarea: bugete de marketing tot mai orientate spre China, cicluri de produs scurtate și design adaptat pe baza datelor locale. Ascensiunea platformelor Xiaohongshu și Douyin obligă companiile de lux să își regândească modul în care creează conținut și dezvoltă produse pentru piața chineză.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0844 -0.0003-0.01 %
1 USD4.3825 +0.0057+0.13 %
1 GBP5.7679 +0.0134+0.23 %
1 CHF5.5115 -0.0144-0.26 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite