Coca-Cola a raportat venituri trimestriale care depășesc așteptările analiștilor, determinate de prețurile mai mari ale băuturilor, transmite CNBC.
Dar aceste prețuri mai mari au afectat cererea pentru produse de Coca-Cola, cum ar fi Simply Orange Juice și Fairlife Milk, scrie News.ro.
Coca-Cola a declarat că volumul său unitar, care exclude impactul schimbărilor valutare și prețurilor, a scăzut cu 1% în trimestrul al patrulea.
Acțiunile companiei au rămas stabile marți.
Iată ce a raportat compania în comparație cu ceea ce se aștepta Wall Street, pe baza unui sondaj al analiștilor realizat de Refinitiv:
Câștig pe acțiune: 45 de cenți ajustat, față de cel așteptat de analiști, de 45 de cenți
Venituri: 10,13 miliarde de dolari față de cele anticipate de analiști, de 10,02 miliarde de dolari
Gigantul băuturilor a raportat un venit net atribuit companiei în trimestrul al patrulea de 2,03 miliarde de dolari, sau 47 de cenți pe acțiune, în scădere față de 2,41 miliarde de dolari sau 56 de cenți pe acțiune, cu un an mai devreme.
Excluzând o taxă de depreciere legată de afacerile sale rusești și de alte elemente, Coca-Cola a câștigat 45 de cenți pe acțiune.
Vânzările nete au crescut cu 7%, până la 10,13 miliarde de dolari, datorită creșterii cu 12% a prețurilor și a unui mix mai scump de băuturi.
Volumul de carcase a fost constant în America de Nord și a scăzut cu 5% în segmentul său din Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
CEO-ul James Quincey a declarat în ultimul trimestru că consumatorii europeni își schimbă comportamentul ca răspuns la inflație.
”Se pare că economia europeană va evita o recesiune tehnică, dar în mod clar cererea consumatorilor se diminuează și cred că acest lucru va continua în restul anului”, a spus el marți.
El a adăugat că afacerile Coca-Cola din SUA încă funcționează bine, iar redeschiderea Chinei va spori probabil vânzările în acest an.
Compania cu sediul în Atlanta a folosit o strategie în două direcții pentru a atrage o gamă largă de consumatori. Pe lângă creșterea prețurilor, a încercat, de asemenea, să ofere opțiuni mai accesibile pentru clienții cu venituri mai mici.
Atât segmentul de băuturi răcoritoare carbonatate ale Coca-Cola, cât și divizia de apă, sport, cafea și ceai au raportat un volum constant pentru trimestrul patru, deși au existat câteva puncte luminoase.
Volumul Coke Zero Sugar a crescut cu 9%, iar afacerea sa cu cafea a înregistrat o creștere a volumului cu 11%, pe măsură ce compania și-a extins marca Costa.
Cel mai slab punct a fost segmentul de juice-uri, lactate cu valoare adăugată și băuturi pe bază de plante, care a înregistrat o scădere a volumului cu 7% în trimestrul respectiv.
Compania a spus că suspendarea afacerilor sale din Rusia a afectat divizia.
Pentru 2023, Coca-Cola anticipează o creștere comparabilă a veniturilor de 3% până la 5% și o creștere comparabilă a câștigurilor pe acțiune de 4% până la 5%.
Wall Street prognoza o creștere a veniturilor de 3,9% și a câștigului pe acțiune cu 3% pentru acest an.