cora România, parte a grupului franco-belgian Louis Delhaize, a înregistrat anul trecut atât afaceri în scădere, cât și pierderi majore, după ce în 2020 revenise pe profit.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Romania Hypermarche, compania care operează cora la nivel național, a raportat pentru 2021 o cifră de afaceri de 1,548 miliarde de lei, comparativ cu 1,626 miliarde de lei, rulaj înregistrat în anul anterior, și pierderi de 42,929 milioane de lei, de la un profit de 4,796 milioane de lei, cât avea în 2020.
Reprezentanții companiei au declarat pentru Profit.ro că pierderile înregistrate vin pe fondul restricțiilor din perioada pandemiei și al costurilor suplimentare pe care le-au avut pentru a respecta recomandările autorităților.
"Anul 2021 a fost marcat de evenimente care și-au pus amprenta asupra activității noastre. Restricțiile prelungite impuse de pandemie și care au avut impact direct asupra traficului în hipermarketuri – cora fiind o rețea formată exclusiv din hipermarketuri - împreună cu costurile suplimentare pe care le-am avut pentru a respecta recomandările autorităților sunt câteva dintre cauzele principale.
2021 a fost și un an în care cora a făcut investiții accelerate în modelul de operare multicanal – Ecommerce, cu lansarea noului site, mai eficient și mai ușor de accesat pentru cumpărăturile online, dar și extinderea rețelei cora Urban și a tuturor canalelor noi de cumpărare. Suntem optimiști că aceste investiții vor genera rezultate bune în 2022, în condițiile în care contextul general nu va fi afectat de alți factori externi majori pe care în acest moment nu îi putem anticipa", au explicat reprezentanții cora.
În 3 din ultimii 4 ani, compania a raportat pierderi, 2020 fiind singurul an în care cora a fost pe profit.
Prezentă pe piața românească din 2003, cora operează 10 hipermarketuri în București și în marile orașe, magazinele cora Urban și platforma de e-commerce cora.ro.
Numărul mediu de angajați al companiei s-a diminuat și el, ajungând la 2.584 în 2021, de la 2.904 persoane.
Recent, cora a numit o româncă la conducerea business-ului local, fostul CEO find pus în funcția de președinte al Consiliului de Administrație.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Aceste creșteri pozitive vor avea un impact direct în dobânda de referință. Care este unul dintre coșmarurile băncilor centraleÎn decembrie 2021, grupul franco-belgian Louis Delhaize a ajuns la un acord cu grupul austriac Supernova pentru a-și vinde întregul portofoliu imobiliar din România cu scopul închirierii ulterioare a hipermarketurilor cora, operațiune anunțată anterior de Profit.ro. Retailerul nu își vinde și afacerea de bază, ci va continua să opereze hipermarketurile cora.
În schimb, pierderile companiei Pofi s-au majorat la aproape 131 de milioane de lei, de la 124 de milioane de lei, cât înregistra în 2020.
Numărul mediu de angajați a scăzut de la 17.979 la 15.980 persoane, inclusiv în contextul în care retailerul a decis anul trecut să se extindă în franciză.
În toamnă, compania a anunțat că va intra pe zona de livrare la domiciliu, menționând că expansiunea în offline va fi și de acum înainte într-un ritm susținut, dar numărul de magazine noi se va mai tempera, crescând în schimb numărul de magazine existente care vor fi remodelate.
Pe plan local, Profi deține 1.404 de unități în 634 de localități. Primul Magazin Profi a fost deschis în Timișoara, în anul 2000, oraș unde se află și în prezent sediul administrativ al companiei.
Comparativ, afacerile Carrefour, înregistrate pe firma principală, au crescut cu 4% anul trecut, de la circa 9 miliarde de lei, la 9,4 miliarde de lei, sub cifra de afaceri a Prrofi Francezii operează însă în România prin mai multe fime, inclusiv Bringo și Supeco, business-ul fiind calculat la nivel cumulat și depășind, astfel, Profi.
De la intrarea pe piața locală în anul 2001, când a deschis primul hypermarket din România, Carrefour, parte din grupul francez cu același nume, a implementat un plan de dezvoltare în regim multiformat, continuând să deschidă magazine de tip hypermarket, supermarket, express și Supeco, brandul său de discount.
Astfel, retailerul a ajuns la finalul anului trecut la o prezență de 365 de magazine, dintre care 43 hypermarketuri, 188 de supermarketuri, 108 magazine de proximitate în format Express, cât și 26 de magazine Supeco, având o amprentă națională extinsă.
La nivel de grup, Carrefour are aproximativ 13.000 de magazine în peste 30 de țări.
Cifra de afaceri a pieței locale de retail alimentar poate depăși pragul de 142 de miliarde de lei în 2021, pe fondul avansului consumului, dar și al accentuării presiunilor inflaționiste, potrivit unei analize realizată de KeysFin.
„Cifra de afaceri a retailului alimentar a crescut cu aproape 10% față de 2019 și a fost cu 97% peste rezultatul din 2011, atingând nivelul estimat în analiza de anul trecut dedicată acestei piețe, de aproape 130 de miliarde de lei în 2020. Pentru 2021, analiștii KeysFin estimează depășirea pragului de 142 de miliarde de lei pe fondul avansului consumului, dar și al accentuării presiunilor inflaționiste”, se arată în analiză.