Cosmetic Plant, unul dintre principalii producători români din industria locală a cosmeticelor, cu afaceri de 11,9 milioane de lei în 2021 (2,4 milioane de euro), plus 6% față de 2020, vrea să investească anul acesta circa 200.000 de euro în automatizarea capacității de producție. Planurile companiei includ pe viitor și investiții într-o nouă fabrică, dar și extinderea în afara granițelor țării.
Caracteristicile piețelor externe de interes pentru magazinele online din România, resursele umane în perioada post-pandemică, evoluția pieței forței de muncă în companiile implicate în comerțul electronic și multe alte teme vor fi prezentate la Conferința Profit.ro - DPD România Barometrul e-Commerce. Provocări în vremuri de criză.
Evenimentul, programat pentru 27 mai, la hotelul Marriott Bucharest Grand Hotel, cu sprijinul DPD și al Asociației Române a Magazinelor Online, va fi transmis în direct la PROFIT NEWS TV.
Detalii AICI
“Anul acesta, ne-am propus să investim în automatizarea zonei de producție, bugetul alocat pentru acest demers ridicându-se la aproximativ 200.000 de euro. De asemenea, vom continua procesul de digitalizare, inițiat prin implementarea unui nou program de contabilitate la începutul acestui an, având ca scop automatizarea mai multor pași. Totodată, la nivel de resurse umane, vom dezvolta echipa de vânzări. Vom continua să investim în cercetare și inovație și să lansăm noi produse pe piață”, spune Susana László, director general al Cosmetic Plant.
Pe viitor, adaugă ea, în funcție de evoluția vânzărilor companiei și, implicit, a cererii, planurile de business includ și creșterea capacității de producție, astfel încât să poată dezvolta produse noi, în special pentru export.
“În 2013, am investit într-un nou sediu de 1.700 metri pătrați, ce include fabrica, depozitul, dar și birourile administrative. Pentru că spațiul a devenit neîncăpător, datorită dezvoltării business-ului, anul trecut am închiriat spații de depozitare. În 2019, am concesionat teren într-un parc industrial. În planurile noastre de viitor se numără și investiția pentru o nouă fabrică, urmând ca ea să fie realizată la momentul oportun”, rată Susana László.
De asemenea, compania vizează și extinderea în afara granițelor țării, demers ce era plănuit să înceapă până acum, însă a fost amânat din cauza pandemiei.
“Pe termen mediu și lung, ne propunem să ne extindem și în afara țării. Intenționăm să facem asta indirect, astfel încât deschiderea de piețe noi va fi realizată prin parteneriate strategice. Pandemia a amânat acest demers, expozițiile internaționale fiind limitate în această perioadă”, precizează aceasta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Prețul cerealelor este foarte aproape de maximele istorice. În Europa, situația este mai gravă decât în SUASusana László estimează că afacerile companiei se vor majora cu 8% anul acesta, mizând pe creșterea vânzărilor în online.
“În ceea ce privește profitul, în momentul de față, este foarte greu de estimat, ținând cont de contextul actual și de impredictibilitatea atât a costurilor cu materiile prime și ambalajele, cât și a costurilor logistice. De asemenea, investițiile mai mari în marketing vor avea un impact în rezultatele financiare, dar considerăm acest efort o investiție în viitor”, afirmă ea.
Cosmetic Plant a fost înființată în anul 1991 la Cluj-Napoca de către farmacista Ileana Mester, iar acum este condusă de fiica ei, dr. Susana László. În prezent, compania are un portofoliul format din peste 140 de produse. Acestea se regăsesc la nivel național în rețelele Auchan, Carrefour, Cora – România Hypermarche, Kaufland, DM Drogerie Markt, Farmacia Tei și alte lanțuri de farmacii, Plafar și magazine naturiste din țară.