Macroul, somonul și păstrăvul sunt cele mai consumate soiuri de pește de către români. Vânzările de pește au înregistrat o creștere ușoară, de aproximativ 10%, în vara acestui an comparativ cu aceeași perioadă a anului 2017, cu un top al consumului dominat de macrou și somon, cu 50% din totalul vânzărilor.
Pe următoarele locuri sunt păstrăvul, dorada și merluciul, cu aproximativ 20% din vânzări, din punct de vedere valoric. Raportat la cantitățile vândute, topul diferă doar în ceea ce privește locul secund, ocupat de păstrăv, arată datele Alfredo Seafood.
CITEȘTE ȘI Profitabilitatea sectorului farmaceutic crește, dar jumătate dintre companii sunt îndatorate peste 80% și au un risc mediu-mare de insolvență
“În perioada verii am observat o creștere a consumului de pește, datorată mai multor factori. Un motiv care stă la baza acestei tendințe este temperatura ridicată care a avantajat dietele mai ușoare, în care tipurile de carne mai grasă, de regulă roșie, sunt înlocuite cu pește și pui. De asemenea, vacanțele în țări unde predomină bucătăria mediteraneeană, care are multe preparate pe bază de pește și fructe de mare, deschide apetitul românilor pentru a încerca diferite rețete odată reîntorși acasă”, spune Mihai Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood.
Macroul, somonul și păstrăvul au devenit soiurile de pește campioane în preferințele românilor din considerente ce țin atât de creșterea preocupării pentru o alimentație sănătoasă, cât și de ușurința cu care se pot pregăti produsele.