Reducerile de Black Friday vor fi monitorizate de Consiliul Concurenței, a anunțat președintele instituției, Bogdan Chirițoiu, care a explicat că se va urmări dacă ofertele sunt reale, iar imediat după Black Friday, Consiliul va face public un raport cu privire la comerțul electronic.
Anul acesta, în România, Black Friday va avea loc pe 17 noiembrie.
„Partea bună este că, într-adevăr, comerțul electronic e în expasiune la noi. Nu vrem să omorâm Black Friday, nu vrem să omorâm comerțul electronic. Vrem să ne asigurăm că funcționează bine, să vedem cum poate fi îmbunătățit", a anunțat Chirițoiu la Digi 24.
CITEȘTE ȘI KFC își extinde rețeaua de restaurante și intră în Centrul Vechi al CapitaleiEl a explicat că ceea ce va urmări Consiliul Concurenței se referă la respectarea legislației și la reducerea aplicată unui preț inițial real al produselor.
"La ce ne uităm? Să vedem dacă reducerile sunt reale, dacă se respectă legislația care spune că, atunci spui că ai făcut o reducere, trebuie ca reducerea să se facă față de un preț care a fost real și a funcționat o perioadă îndelungată de timp", a precizat șeful Consiliului Concurenței.
El a menționat că nu este vorba despre un avertisment, dar consideră că "este bine să știe lumea că sunt autorități ale statului care monitorizează situația".
Numeroși clienți reclamă în fiecare an, de Black friday, că reducerile anunțate în ziua respectivă la diferite produse nu ar fi, de fapt, reale, deoarece prețul ar fi majorat în zilele care precede promoția, astfel încât reducerea nu este una reală.