Coca‑Cola HBC, al doilea mare îmbuteliator al Coca-Cola la nivel mondial, a ajuns la un acord pentru achiziția producătorului sârb de dulciuri Bambi a.d. de la fondul privat de investiții Mid Europa Partners, într-o tranzacție evaluată la 260 milioane de euro.
Bambi, companie înființată în 1967, este unul dintre principalii jucători pe piața dulciurilor din Serbia și Balcanii de Vest, având în portofoliu mărci precum Plazma, cel mai popular brand de biscuiți în Serbia, Bambi, Wellness, Zlatni Pek și Josh.
Compania a obținut venituri de aproximativ 80 milioane de euro în 2018 - din care peste două treimi pe piața locală și restul pe piețele din Balcanii de Vest - și o marjă operațională (EBIT) aproape triplă comparativ cu cea a Coca-Cola HBC, potrivit îmbuteliatorului de băuturi răcoritoare.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Producător român de telefoane mobile vine la Bursă și pune la bătaie până la un sfert din companieTranzacția va fi finalizată în a doua parte a acestui an, cu condiția obținerii aprobărilor de la autoritățile de reglementare.
Mid Europa Partners a cumpărat Bambi în 2015 de la Danube Foods Group, într-o tranzacție prin care a preluat și companiile sârbe Imlek și Knjaz Miloš, lidere pe segmentele lactatelor și apelor minerale în regiune.
Recent, fondul de investiții a finalizat achiziția Urgent Cargus, al doilea mare jucător pe piața românească de curierat, operațiune prin care și-a mărit portofoliul local la trei companii.
Coca-Cola HBC a raportat vânzări în creștere cu 9% în România anul trecut, până la aproape 193 milioane de navete, susținute de creșteri pe toate segmentele. Compania este lider pe piața locală de băuturi răcoritoare și al doilea jucător din industria bunurilor de larg consum (FMCG).