Coca-Cola HBC, al doilea producător de băuturi Coca Cola din afara SUA, a anunțat că a suferit o lovitură de 190 de milioane de euro în prima jumătate a acestui an, din cauza costurilor asociate cu afacerile sale din Rusia, după ce a încetat să mai vândă băuturi Coca-Cola în această țară ca urmare a invaziei din Ucraina, transmite Reuters.
În plus, compania listată la Londra și la care gigantul Coca-Cola deține o participație de aproximativ 21%, a raportat o scădere de 34% a profitului net, până la 153 de milioane de euro în primul semestru al acestui an. Cu toate acestea, Coca-Cola HBC și-a reconfirmat previziunile referitoare la un profit operațional cuprins între 740 și 820 milioane de euro pentru întregul an 2022, scrie Agerpres.
În România, volumele de vânzări ale Coca Cola HBC au crescut cu aproximativ 5% în primele șase luni, iar băuturile energizante au fost cea mai dinamică categorie, cu o creștere de ordinul a două cifre. În plus, compania anunță că și-au revenit vânzările de băuturi neacidulate, stimulate de vânzările de apă.
"Suntem foarte încrezători că parteneriatele noastre strânse cu clienții, portofoliul solid și capacitățile angajaților noștri ne vor permite să continuăm să creăm valoare chiar dacă ne confruntăm cu o perioadă de incertitudine macroeconomică și geopolitică", a declarat directorul general Zoran Bogdanovic.
Coca-Cola HBC România, membră a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria băuturilor non-alcoolice din România. Coca-Cola HBC România are sediul social în Voluntari și deține trei fabrici de îmbuteliere pe teritoriul țării, localizate în Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii.