CHEP România, subsidiara grupului australian CHEP - lider global în servicii închiriere și reutilizare a paleților, estimează o creștere cu peste 20% a afacerilor în acest an, de la 22 milioane lei (6,6 milioane dolari) anul trecut, pe fondul de dezvoltării retailului modern.
În prezent, CHEP România derulează cea mai mare parte din business cu producători din industria FMCG, în special produse de curățenie și igienă personală (40%), băuturi (20%), produse alimentare (20%), ulei (10%) și consumabile din hârtie și ambalaje (10%).
Compania a raportat la jumătatea anului 2015 o cifră de afaceri de aproximativ 4,8 milioane dolari (18,8 milioane lei), în creștere cu peste 30% față de prima jumătate a anului 2014.
Pe termen scurt și mediu, furnizorul de soluții logistice se așteaptă să vadă, pe lângă creșterea solicitărilor de paleți de dimensiune Euro, o accentuare a numărului de solicitări pentru paleții de tip display, concepuți pentru creșterea vânzărilor și a vizibilității în magazine.
”Creșterea acestei categorii de produse este corelată cu dezvoltarea accelerată a retailului modern, prin formate de magazine de tip discount și proximitate”, arată compania.
Potrivit sursei citate, externalizarea operațiunilor de gestiune a paleților crește competitivitatea companiilor și, totodată, poate genera o scădere a costurilor logistice de până la 20%.
”Experiența noastră pe piețe europene cu un grad de penetrare ridicat al modelului de reutilizare prin închiriere a paleților ne permite să spunem că dezvoltarea companiilor din FMCG poate fi corelată și cu standardizarea și creșterea eficienței în Supply Chain”, a declarat Gabriel Andronescu, Country General Manager, CHEP România.
Compania CHEP, lider mondial în servicii de reutilizare prin închiriere a paleților și containerelor, este prezentă în peste 50 de țări și deservește companii precum Procter & Gamble, Sysco, Mondelez, Nestlé, Ford și General Motors. Compania are afaceri de peste 5 miliarde dolari și este parte a grupului Brambles din Australia.
Compania este prezentă pe piața românească de trei ani și deține pe plan local două service centre, la Timișoara și Ploiești.