Producătorul de articole de lux Chanel intenționează să deschidă mai multe magazine în China continentală, chiar dacă cumpărătorii chinezi și-au reorientat cheltuieile pe alte piețe, pe măsură ce și-au reluat călătoriile, transmite Reuters.
"Capacitatea de extindere este importantă", spune Leena Nair, director la această marcă de produse de lux, renumită pentru gențile sale și parfumul No. 5. Cu prilejul unei recente vizite în China, Leena Nair a observat că tinerii cumpărători erau interesați de achizițiile de articole de lux ca o investiție financiară pe termen lung, arată Agerpres.
"China este locul unde cred că noi suntem subreprezentați", a spus și directorul financiar de la Chanel, Philippe Blondiaux, care a menționat cele 18 buticuri ale mărcii comparativ cu rivalii care au între 40 și 50 de magazine.
Chanel, a doua mare marcă de lux după Louis Vuitton, intenționează să deschidă un salon privat și un centru de reparații la Shanghai, în lunile următoare.
Aceste planuri fac parte dintr-un program mai amplu vizând majorarea cheltuielilor de capital până la 1,8 miliarde de dolari în acest an, de la 1,2 miliarde de dolari în 2023, în pofida faptului că mediul este unul mai dificil, după trei ani de creștere excepțională, a precizat Blondiaux.
Chanel va cheltui mai mult pentru marketing și publicitate în 2024, însă comparativ cu situația de anul trecut va fi vorba de un procent din vânzări mai mic, au precizat directorii firmei, fără a oferi cifre exacte.
CITEȘTE ȘI O brutărie celebră, închisă după 30 de ani: Smartworking ne-a luat clienții!În 2023, veniturile Chanel au crescut cu 16% până la 19,7 miliarde de dolari, grație unor creșteri procentuale de două cifre în Asia și Europa, care au contracarat o încetinire semnificativă în SUA. De asemenea, firma și-a majorat efectivele cu 14% până la peste 36.500 de angajați.
Analiștii de la Goldman Sachs prognozează că sectorul articolelor de lux va înregistra o creștere de 6% în acest an, un avans mai rapid, de 13%, urmând să vină din partea cumpărătorilor chinezi.