Cora va deschide noi magazine în România, o piață pe care activează din 2003, și va continua să dezvolte segmentul online, care are bune perspective de creștere, spune pentru Profit.ro Thierry Destailleur, CEO Cora România.
„Cora este o companie matură, cu o echipă de profesioniști pregătiți să pună în practică proiectele de dezvoltare a rețelei de magazine, de diversificare a gamelor de produse și de întărire a segmentului online, domeniu în care Cora a fost deschizător de drum. Ne asumăm în același timp rolul de a pregăti tânăra generație pentru a face față crizei forței de muncă și în acest scop avem parteneriate cu instituții care organizează cursuri în sistem de învățământ dual”, spune Destailleur.
„Ne uităm, așadar, cu toată atenția la dezvoltarea afacerii în România și la diversificarea produselor și serviciilor pentru consumatorii români. Ne bucură că avem peste 1 milion de clienți fideli, deținători ai cardului Cora. Lor, precum și tuturor celorlalți consumatori români, le dedicăm munca noastră. Îi asigur pe această cale atât pe clienți, cât și pe partenerii noștri de afaceri că zvonurile vehiculate în presă zilele acestea privind așa-zise discuții pentru vânzarea Cora sunt lipsite de orice suport real. Realitatea este una singură: Cora rămâne în România și se dezvoltă pe piața locală”, mai spune CEO-ul Cora România.
Furnizorii Cora afirmă că acestea sunt datele pe care le-au primit în afacerile derulate cu retailerul controlat de Louis Delhaize.
În ultimii ani au mai fost informații privind vânzarea magazinelor Cora, compania negând de fiecare dată.
La finele anului 2011, Auchan a preluat 7 hipermarketuri Cora din Ungaria. Acum, însă, conform sursei citate, de o astfel de tranzacție este interesat și Carrefour.
Rezultatul pozitiv din 2017 vine după ce, în perioada 2013-2016 inclusiv, Cora România a cumulat pierderi totale de peste 85 milioane lei, cele mai mari fiind consemnate în 2014 (peste 25 milioane lei) și 2015 (aproape 40 milioane lei).
Numărul de salariați al Romania Hypermarche a scăzut cu peste 8% (365 de persoane) în 2017, de la 4.316 la 3.951 angajați.
CITEȘTE ȘI AdePlast: Un prim trimestru atipic pentru piața construcțiilor, sub auspiciile condițiilor meteo. Ne dezvoltăm în Ungaria și Bulgaria, ne consolidăm în Republica MoldovaCora România, parte a grupului Louis Delhaize, este prezentă pe piața românească din 2003 și operează în prezent 11 hipermarketuri în București și în marile orașe. Compania operează și magazinul virtual cora.ro, prin care clienții din București, Constanța și Cluj-Napoca pot achiziționa produse online, cu livrare la domiciliu.
Retailerul francez Auchan este unul dintre cele mai importante lanțuri comerciale, locul 11 în lume, prezent în 17 țări, cu peste 3.700 de magazine și aproape 350.000 de angajați.
În România, Auchan are 33 de hipermarketuri, 4 magazine de proximitate My Auchan - deschise în stații Petrom, circa 10.000 de angajați și o cifră de afaceri de aproximativ 1,2 miliarde de euro.
La nivel global, Carrefour a raportat vânzări de 85,16 miliarde de euro în 2018, în creștere cu 1,4% în termeni comparabili.