Cel mai bogat om din Asia, Mukesh Ambani, a anunțat planurile de a relansa o marcă emblematică de sucuri din anii 1970, care a rivalizat cândva cu Coca-Cola și Pepsi, provocând un val de nostalgie pe rețelele de socializare printre milioanele de indieni care au crescut bând această băutură, relatează CNN.
Reliance Group, deținut de Ambani, a declarat săptămâna aceasta că va reintroduce Campa Cola pe piața de băuturi fără alcool din India, de miliarde de dolari, în această vară, în trei arome: cola, lămâie și portocale, scrie News.ro.
Brandul a umplut un gol în țara din Asia de Sud într-un moment în care mai faimosul său rival american Coca-Cola nu era disponibil, iar vestea revenirii sale a stârnit un interes din partea indienilor de vârstă mijlocie care își amintesc că l-au băut în tinerețe. .
Shailesh Desai, în vârstă de 60 de ani, din Mumbai, a declarat pentru CNN că își amintește că bea Campa Cola atunci când trebuia să-i spună tatălui său despre o notă proastă sau să prindă încredere atunci când voia să ceară întâlnire unei fete.
Sukant Khurana a scris pe Twitter că își amintește că și-a "chinuit" bunicul pentru a-i cumpăra băutura.
„Atât de multe amintiri din copilărie... Dacă are gust la fel, Campa Cola se va vinde din nostalgie”, a scris el.
Între timp, Atul Mohan a postat pe Twitter că „unele mărci rămân atemporale... oamenii încă se întreabă, „vrei să bei Campa?””
Coca-Cola a fost introdusă în India în anii 1950, ]ns[ s-a retras de pe piață două decenii mai târziu, când guvernul indian a introdus un regulament care i-ar fi cerut să-și dezvăluie formula.
În absența sa, alternativa indiană Campa Cola a devenit extrem de populară și în curând a devenit lider pe piața băuturilor răcoritoare din țară.
La fel ca rivalul său american, popularitatea sa a fost alimentată de campanii de publicitate captivante care au atras tinerii indieni. Actorul de la Bollywood, Salman Khan, a apărut într-una dintre cele mai faimoase campanii de televiziune, în timp ce reclamele sale tipărite erau cunoscute pentru ilustrațiile pop-art și culorile îndrăznețe.
Avea, de asemenea, o linie puternică, cu un indiciu de apel la patriotism: „The Great Indian Taste”.
Cu toate acestea, popularitatea sa a început să scadă în anii 1990, când prim-ministrul Indiei de atunci, PV Narasimha Rao, și ministrul său de finanțe, Manmohan Singh, au deschis țara investițiilor străine.
Mărcile străine de cola au revenit, Coca-Cola revenind în 1993 și Pepsi și Fanta devenind, de asemenea, populare. Campa Cola a dispărut treptat de pe tarabe și rafturi din toată țara.
Odată cu noua sa achiziție, Reliance pare să spere să atragă atât indienii nostalgici pentru brand, cât și să prezinte cola unei mulțimi mai tinere care s-ar putea să nu-și amintească varianta anterioară.
„Prin prezentarea Campa în noul său avatar, sperăm să inspirăm consumatorii de-a lungul generațiilor să îmbrățișeze acest brand cu adevărat iconic și să declanșeze un nou entuziasm în segmentul băuturilor”, a spus un purtător de cuvânt al companiei, potrivit CNN News-18.