Vânzările de ceasuri elvețiene de lux sunt în scădere semnificativă, în condițiile în care consumatorii își regândesc cheltuielile pentru articole scumpe și cererea s-a prăbușit pe una dintre cele mai importante piețe pentru această industrie.
Cele mai recente date publicate săptămâna aceasta de doi dintre cei mai importanți producători elvețieni de ceasuri, Richemont și Swatch Group, confirmă o diminuare brutală a vânzărilor de produse de lux pe piața din China, fenomen care a afectat mărci precum Burberry Group Plc, Hugo Boss și Gucci, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Richemont, care deține mărcile de ceasuri Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre și IWC, a informat că în perioada aprilie-iunie 2024, vânzările sale au scăzut cu 13%, motivul principal fiind un declin de 27% în China. Anterior, rivalul Swatch, care deține mărcile Omega, Blancpain și Breguet, a informat și el că vânzările sale în China s-au prăbușit cu 30% în prima jumătate a acestui an.
Această scădere a vânzărilor și diminuarea producției se repercutează de-a lungul întregii industrii elvețiene de orologerie. Unii furnizori de echipamente au cerut angajaților să își scurteze programul de lucru sau să își prelungească vacanțele estivale. Aceasta este o industrie importantă pentru țara cantoanelor, în condițiile în care regrupează peste 65.000 de muncitori și este al treilea mare sector exportator.
Cel mai probabil datele lunare privind exporturile de ceasuri elvețiene în luna iunie, care urmează să fie publicate joi, vor confirma tendința de încetinire. După trei ani de exporturi record în termeni de valoare, în primele cinci luni din acest an exporturile angro au scăzut cu 2,5%, potrivit Federației Industriei Elvețiene de Orologerie.
O scădere cu două cifre a vânzărilor reprezintă o inversare șocantă a situației pentru o industrie care în perioada pandemiei s-a bucurat de vânzări fără precedent. Atunci, clienții cu cash care nu puteau să cheltuie pentru a călători sau a lua masa în oraș au alocat bani pentru a-și cumpăra ceasuri scumpe. Majoritatea principalelor mărci de ceasuri a răspuns la explozia cererii prin majorarea cererii, unele cu două cifre. Asta i-a făcut pe unii consumatori să se răzgândească atunci când a venit vorba de cumpărarea unui nou ceas.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Planul gigantului Wendy's pentru România, prima ieșire în afara SUA după mulți ani. Se vine cu investiții de cel puțin 200 milioane dolari. Detalii despre primele restaurantePrăbușirea vânzărilor de ceasuri noi vine după o corecție dramatică pe piața ceasurilor second-hand, care a urmat după ce prețurile au atins un vârf în 2022. Această tendință de scădere continuă. Analiștii de la Morgan Stanley și WatchCharts susțin că prețurile pentru cele mai tranzacționate modele de ceasuri second-hand au scăzut cu 2,1% în al doilea trimestru din 2024, acesta fiind al nouălea trimestru consecutiv de declin.