Vânzările Carrefour în România s-au apropiat de 1,2 miliarde de euro la jumătatea anului, pe fondul unei perfomanțe robuste consemnate în al doilea trimestru.
Retailerul francez a obținut vânzări de 634 milioane de euro (TVA inclus) în perioada aprilie-iunie, în creștere cu 6,4% în termeni comparabili față de intervalul similar din 2021, după un avans de doar 1,6% în primele trei luni ale anului.
În primul semestru, vânzările au urcat cu 4,1% în ritm anual, de la aproximativ 1,13 miliarde de euro la 1,189 miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI Tranzacție surpriză - Noriel, una dintre cele mai mari companii de distribuție de jocuri și jucării din România, numărul 2 pe piață, a fost vândută către Sunman, liderul pieței de retail, distribuție și producție de jucării din TurciaCarrefour și-a extins rețeaua locală de magazine cu 11 unități de la începutul anului (10 magazine de proximitate Express și un magazin Supeco), ajungând la un total de 377 de magazine.
La nivel internațional, vânzările Carrefour au crescut cu 5,4% în primul semestru, până la 43,42 miliarde de euro. Profitul operațional a avansat cu 12,1%, la 814 milioane de euro, în pofida creșterii costurilor.
“Așa cum era de așteptat, indicii prețurilor de consum au accelerat treptat în toate țările grupului, reflectând inflația materiilor prime, a costurilor de producție și a costurilor de distribuție. În acest context, modelele de consum s-au dovedit rezistente. Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, Carrefour a observat o ușoară evoluție a comportamentului de cumpărare al consumatorilor, în special în țările europene în care inflația este cea mai pronunțată, cum sunt Spania și România, reflectând atenția tot mai mare a consumatorilor față de constrângerile puterii de cumpărare”, potrivit raportului financiar.
Carrefour operează peste 11.800 de magazine în Europa, din care aproape jumătate în Franța, fiind cel mai mare retailer din sectorul alimentar de pe continent și al doilea din lume, cu 14.408 de magazine în total la finele lunii iunie.