Carrefour, cel mai mare retailer european, este încrezător în perspectivele sale din 2023, după ce a raportat un flux de numerar disponibil record, de 1,26 miliarde de euro, și o nouă creștere a profitului operațional anual, în pofida inflației ridicate, transmite Reuters.
Grupul francez Carrefour previzionează o nouă creștere în acest an a principalilor săi trei indicatori - profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere și amortizare (EBITDA), venituri din exploatare și flux net de numerar disponibil, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Președintele director general Alexandre Bompard le-a spus analiștilor că firma Carrefour se așteaptă în primul semestru din 2023 la reducerea în continuare a cheltuielilor de consum, din cauza inflației ridicate.
Dar grupul crede că este bine plasat pentru a răspunde cu marca sa proprie de produse, campanii promoționale și de fidelizare, accelerarea expansiunii spre magazine de tip discount și reduceri de costuri.
"Ne uităm la viitor cu încredere", a declarat Bompard, reafirmând obiectivul de a genera un flux de numerar disponibil de peste 1,7 miliarde de euro până în 2026.
Rezultatele bune și generarea semnificativă de numerar au permis Carrefour să acorde investitorilor o creștere a dividendelor de 8%, la 0,56 euro pe acțiune, și să lanseze un program de răscumpărare de acțiuni în valoare de 800 milioane de euro, după cele de 750 milioane de euro din 2022 și 700 milioane de euro din 2021.
De asemenea, compania a înregistrat în 2022 o creștere de 4,6% a veniturilor din exploatare, la 2,377 miliarde de euro la rate de schimb constante, depășind estimărilor analiștilor de 2,34 miliarde de euro.
Performanța reflectă reducerile de costuri de un miliard de euro și creșterea vânzărilor la magazinele deschise de peste un an cu 8,5%, la 90,81 miliarde de euro, cu majorarea cotei de piață în toate țările cheie.
Acțiunile grupului francez încă sunt cu 26% sub nivelul din iulie 2017, când Alexandre Bompard a preluat conducerea Carrefour.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV SURPRIZĂ Ștefan Mandachi a vândut Spartan, cea mai mare rețea de restaurante cu specific grecesc din Europa, și alte mari branduri, tranzacție de peste 20 milioane euroÎn noiembrie, Carrefour anunța că până în 2026 vrea să-și scadă costurile cu patru miliarde de euro. Această strategie va permite Carrefour să plătească dividende în numerar și să le majoreze cu cel puțin 5% pe an, în timp ce va continua politica de răscumpărare de acțiuni și va analiza oportunitățile de achiziții.
Compania va majora ponderea produselor marcă proprie în vânzările sale de alimente la 40% în 2026, de la 33% în 2022, și va accelera expansiunea magazinelor de tip discount pe piețele sale cheie din Franța și Brazilia.
Ca rezultat, Carrefour a majorat ținta sa anuală de investiții la două miliarde de euro, de la un nivel anunțat anterior de 1,7 miliarde de euro.