Carrefour anunță o creștere solidă a vânzărilor în primul trimestru din 2023

Carrefour anunță o creștere solidă a vânzărilor în primul trimestru din 2023
scris 26 apr 2023

Carrefour, cel mai mare retailer european, este încrezător că va înregistra în 2023 o creștere a profitului și a fluxului de numerar, în pofida inflației ridicate, după ce vânzările au accelerat în primul trimestru, transmite Reuters.

Vânzările au ajuns la 22,071 miliarde de euro, o creștere de 12,3% și o accelerare de la un avans de 10,9% în trimestrul patru din 2022, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Roxana Licara, Product Marketing Manager EpicVisits: Cea mai mare problemă a cramelor este numărul mic de oameni educați în segmentul viticol CITEȘTE ȘI Roxana Licara, Product Marketing Manager EpicVisits: Cea mai mare problemă a cramelor este numărul mic de oameni educați în segmentul viticol

Evoluțiile au fost impulsionate de performanța solidă din Franța, unde ofertele low-cost ale hipermarketurilor Carrefour au atras cumpărătorii afectați de creșterea costului vieții.

Ministrul francez de Finanțe, Bruno Le Maire, s-a angajat recent să ia măsuri contra retailerilor de alimente dacă aceștia nu transferă către consumatori prețurile cu ridicata mai scăzute, în condițiile creșterii costului vieții. Pe plan global, prețurile cu ridicata la alimente au scăzut, dar retailerii de alimente din Franța și furnizorii lor au convenit o creștere medie de 10% a prețurilor în negocierile anuale care au avut loc în martie, ambele părți susținând că aceste creșteri sunt necesare pentru a acoperi costurile de producție mai ridicate.

Rugat să comenteze declarația lui Bruno Le Maire, directorul financiar al Carrefour, Matthieu Malige, a afirmat: "Ultima dată când furnizorii și-au trimis tarifele a fost în decembrie, de atunci au scăzut unele costuri, cum ar fi cel al energiei. Vom încerca să reflectăm asta la viitoarea rundă de negocieri".

Carrefour a confirmat țintele sale financiare pentru 2023, care prevăd creșteri ale principalilor săi trei indicatori - profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere și amortizare (EBITDA), venituri din exploatare și flux net de numerar disponibil.

LVMH devine prima companie din Europa care atinge pragul de 500 miliarde de dolari ca valoare de piață CITEȘTE ȘI LVMH devine prima companie din Europa care atinge pragul de 500 miliarde de dolari ca valoare de piață

"În contextul inflației ridicate a prețurilor la alimente pe cele mai multe din piețele sale, Carrefour își va continua drumul și va menține ritmul solid comercial, cu o performanță robustă pe piețele din toate țările sale cheie", a afirmat președintele director general Alexandre Bompard.

Vânzările hipermarketurilor Carrefour din Franța au urcat cu 6% în primul trimestru din 2023, față de un avans de 3,7% în trimestrul patru din 2022.

De asemenea, Carrefour a lansat un plan de răscumpărare de acțiuni, în valoare de 800 milioane de euro, după cele de 750 milioane de euro din 2022 și 700 milioane de euro din 2021. Până acum au fost răscumpărare acțiuni de 200 milioane de euro. 

FOTO Primăria Sectorului 3 lansează un nou demers pentru a transforma fosta Hala Malaxa în centru comercial CITEȘTE ȘI FOTO Primăria Sectorului 3 lansează un nou demers pentru a transforma fosta Hala Malaxa în centru comercial

Carrefour - în ultima etapă pentru a prelua operațiunile cora în România

Retailerul francez Carrefour a intrat în ultima etapă pentru preluarea operațiunilor cora din România, confirmând astfel informațiile anunțate anterior de Profit.ro.

La acest moment, tranzacția nu este finalizată, conform datelor Profit.ro.

Detalii urmează să fie anunțate de Carrefour săptămâna viitoare, conform surselor din piață.

viewscnt
Afla mai multe despre
carrefour
profit