Producătorul danez de bere Carlsberg va crește prețurile berii pentru a compensa creșterea costurilor materiilor prime, ceea ce i-ar putea afecta vânzările în acest an, transmite Reuters.
Al treilea mare producător de bere din lume a raportat vineri vânzări mai bune decât prognoza pentru trimestrul al patrulea, dar a spus că se așteaptă ca creșterea organică a profitului operațional din acest an să fie sub nivelul de anul trecut, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Costurile semnificativ mai mari ale materiilor prime și impactul continuu al Covid-19 vor crea dificultăți în 2022”, a spus directorul executiv Cees 't Hart.
Costurile pe hectolitru au crescut cu 10-12% anul trecut, din cauza prețurilor mai mari ale mărfurilor și transportului, a spus el, adăugând că compania își propune să compenseze costurile crescute prin creșterea prețurilor, deși acest lucru ar putea avea ”un impact negativ asupra consumului de bere”.
Carlsberg se așteaptă ca profitul organic din exploatare să crească cu 0-7% în 2022, comparativ cu 12,5% anul trecut.
”Ne uităm la o situație diferită în acest an și, prin urmare, avem un interval larg al previziunilor financiare”, a spus CEO-ul.
Compania a declarat joi că în următorii cinci ani va încerca să se dezvolte dincolo de piața de bază a berii, pentru a se concentra pe categorii precum cidrul, seltzer și berea fără alcool, precum și mărcile premium cum sunt 1665 Blanc și Grimbergen, care generează marje de profit mai mari.
Vânzările din trimestrul patru au ajuns la 15,2 miliarde de coroane daneze (2,34 miliarde de dolari), față de 14,7 miliarde de coroane estimate de analiști.