eMag Retail, companie de livrări de produse alimentare la domiciliu, anunțată în premieră de Profit.ro și lansată în octombrie 2021, a fost capitalizată la începutul acestui an cu 20 de milioane de lei, banii fiind aduși de unicul asociat al companiei, Dante Internațional, administratorul celui mai mare retailer local online, eMAG.
În urma acestei operațiuni, capitalul social al eMAG Retail a ajuns la 45 de milioane de lei.
Anunțată în premieră de Profit.ro, platforma eMag Retail livrează circa 18.000 de produse alimentare și bunuri FMCG de la parteneri și producători locali.
Anterior, eMAG l-a recrutat în poziția de Business Unit Manager pe Ciprian Tănăsescu, fost Manager de Achiziții la Carrefour România, la Danone România și la Metro România.
În vara anului 2021, Mega Image s-a retras de pe eMAG. Și Altex s-a retras de pe eMAG, în 2019, iar ulterior a confirmat informațiile Profit.ro conform cărora își pregătește propriul marketplace.
În 2020, conform ultimelor date, cumpărăturile online în România au atins 5,6 miliarde de euro, cu 30% mai mult decât în 2019, când valoarea comerțului online a fost estimată la aproximativ 4,3 miliarde de euro, potrivit calculelor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online).
Creșterea a fost cu circa 500 de milioane de euro peste previziunile inițiale, pe fondul pandemiei Covid-19, care a accelerat ritmul cumpărăturilor online, precum și procentul plăților online prin card.
La nivelul anului 2020, conform celor mai recente date disponibile, Dante International a ajuns la un business total de 6,72 miliarde de lei (1,37 miliarde de euro), cu peste 48% mai mult față de 2019. Profitul net s-a dublat, la 107,3 milione de lei.
Compania este controlată de MIH B2C Holdings BV (Olanda) - 80,1% și Iulian Stanciu - 19,9%, potrivit termene.ro.