Pentru retailerul de bricolaj Praktiker, anul 2015 a însemnat reintrarea pe pierdere după ce, cu un an înainte, se redresa spectaculos înregistrând un profit de 91 de milioane de lei (20,5 milioane de euro).
Astfel, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe, compania deținută de omul de afaceri român de origine turcă, Ömer Süsli, a avut anul trecut pierderi de 10,6 milioane de lei (2,4 milioane de euro), ceea ce reprezintă o scădere de peste o sută de milioane de lei (aproximativ 23 de milioane de euro) față de rezultatele din anul anterior.
Praktiker a mai raportat pierderi în 2013, ultimul an în care retailerul de bricolaj s-a mai aflat sub umbrela nemților de la Praktiker AG. Atunci, compania a înregistrat un minus de 72,5 milioane de lei (16,4 milioane de euro), fiind considerat marele perdant al pieței de bricolaj din România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Înainte de criză, Praktiker era liderul pieței de profil, cu venituri de 300 de milioane de euro în 2008, dar a ajuns la încasări de doar 130 de milioane de euro în 2013.
În februarile 2014, grupul german a vândut businessul din România companiei Search Chemicals, deținută de omul de afaceri Ömer Süsli. După ce magazinele au intrat în portofoliul omului de afaceri român de origine turcă, acestea au început să înregistreze creșteri și au intrat pe profit la finalul anului 2014.
Cu toate acestea, anul trecut, vânzările retailerului au crescut ușor, cu 3,2%, până la 607,8 milioane de lei (136,6 milioane de euro), iar pentru anul acesta compania și-a bugetat o creștere de 10%, ceea ce ar însemna afaceri de circa 668 de milioane de lei (circa 152,2 milioane de euro).
În plus, magazinele rețelei de bricolaj Praktiker au avut în primul trimestru al acestui an vânzări cu 9,3% mai mari față de perioada similară a anului trecut, potrivit oficialilor retailerului de bricolaj.
CITEȘTE ȘI Praktiker intră pe online și listează primele 5.000 de produseÎn acest context, Isabelle Pleska, numită în funcția de director general la începutul acestui an, a declarat că renunță la planul de a duce rețeaua la 45 de magazine, luând în calcul chiar închiderea unităților care nu performează și, care, după caz, ar putea să fie relocate, prioritatea fiind transformarea companiei într-una profitabilă.
În schimb, Praktiker a deschis, la finalul lunii aprilie, magazinul online și a listat primele 5.000 de produse, urmând ca, în timp, toate cele peste 40.000 de produse existente în magazinele fizice să fie disponibile și pentru cumpărături online.
În prezent, retailerul deține 28 de magazine în 24 de orașe din țară.
Compania a încheiat anul trecut cu 1.493 de angajați.
Principalii jucători din piața locală de bricolaj sunt Dedeman, Praktiker, Hornbach, Leroy Merlin, Brico Dépôt sau Mr Bricolage.