Magazinele rețelei de bricolaj Praktiker au avut în primul trimestru al acestui an vânzări cu 9,3% mai mari față de perioada similară a anului trecut, potrivit oficialilor retailerului de bricolaj.
Praktiker a încheiat anul 2015 cu o creștere a vânzărilor de 3,2%, până la 607,7 milioane de lei (136,6 milioane de euro), potrivit calculelor Profit.ro. Pentru 2016, retailerul de bricolaj și-a bugetat o creștere de 10%, ceea ce ar însemna afaceri de circa 668 de milioane de lei (circa 152,2 milioane de euro).
Creșterea de anul trecut a fost similară cu cea înregistrată în 2014 și vine după o perioadă în care Praktiker era considerat marele perdant al pieței de bricolaj autohtone. Dacă înainte de criză, Praktiker era liderul pieței de profil, cu venituri de 300 de milioane de euro în 2008, retailerul a ajuns la încasări de doar 130 de milioane de euro în 2013, ultimul an în care operațiunile din România au mai făcut parte din grupul german Praktiker AG.
CITEȘTE ȘI Praktiker intră pe online și listează primele 5.000 de produseÎn februarile 2014, germanii au vândut businessul din România companiei Search Chemicals, deținută de omul de afaceri Ömer Süsli. După ce magazinele au intrat în portofoliul omului de afaceri român de origine turcă, acestea au început să înregistreze creșteri.
Recent, directorul general al companiei, Isabelle Pleska, a declarat că renunță la planul de a duce rețeaua la 45 de magazine, luând în calcul chiar închiderea unităților care nu performează, care, după caz, ar putea să fie relocate. Cel mai probabil această decizie a fost luată mai ales în contextul în care, potrivit reprezentanților Praktiker, rezultatul operațional pentru anul 2015 este negativ, chiar dacă a fost înregistrată o ameliorare de 12% față de anul precedent.
În schimb, Praktiker a dechis, la finalul lunii aprilie, magazinul online și a listat primele 5.000 de produse, urmând ca, în timp, toate cele peste 40.000 de produse existente în magazinele fizice să fie disponibile și pentru cumpărături online.
În prezent, retailerul deține 28 de magazine în 24 de orașe din țară.
Principalii jucători din piața locală de bricolaj sunt Dedeman, Praktiker, Hornbach, Leroy Merlin, Brico Dépôt sau Mr Bricolage.