Grupul Lasselsberger Ceramics România, format din companiile Sanex și Lasselsberger, a înregistrat în primul semestru un avans al afacerilor de 10%, ritmul urmând să fie menținut pe întregul an 2021. Producătorul plăcilor ceramice marca Cesarom se confruntă cu o creștere masivă a costurilor, pe care încearcă să o absoarbă într-o proporție cât mai mare, astfel încât să nu aplice majorări semnificative de prețuri.
“Prima jumătate a anului 2021 a avut o evoluție favorabilă atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, cât și din punct de vedere al volumelor gestionate. Performanța financiară la 6 luni a depășit asteptările inițiale, iar cifra de afaceri a crescut cu aproximativ 10% față de aceeași perioadă a anului precedent”, a declarat pentru Profit.ro directorul general al Lasselsberger Ceramics România, Petrișor Grindeanu.
Urmare a investițiilor în creșterea capacității de producție, volumele au fost mai mari cu 10% față de cantitățile bugetate.
Compania a programat pentru acest an investiții de peste 2 milioane de euro, în producție, și lucrează în prezent la capacitate maximă, în 3 schimburi, 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână, pentru a-și onora contractele.
Costurile de producție au crescut accelerat, după scumpirile uriașe ale gazelor naturale și electricității și prețurilor mai mari cu materia primă și transport.
“Totuși, am menținut prețurile finale de vânzare către clienți la nivelul prețurilor din piață. Majorările nu au fost transferate în prețul de vânzare al produselor noastre decât într-o foarte mică măsură, începând de luna aceasta. În acest moment situația nu este stabilizată și primim în continuare creșteri de preț din partea furnizorilor de materii prime, dar și de servicii. Planul nostru este acela de a le absorbi printr-o creștere a productivității și o mai bună organizare a activității”, spune Grindeanu.
Grupul austriac Lasselsberger deține fabrica Sanex Cluj din anul 2004.
Lasselsberger Ceramics România a avut anul trecut o creștere de 10% a cifrei de afaceri, la un profit de două ori mai mare. Pentru anul în curs, compania estimează un avans al business-ului cel puțin egal cu cel din 2020.
CITEȘTE ȘI FOTO Grupul ARSIS, cel mai mare retailer independent din piața de telecom, extinde gelateria La RomanaPiața românească de profil rămâne puternic dominată de importuri, care acoperă circa 80% din vânzările totale.