Volkswagen a început să producă celule de baterii în uzina din Germania în care investește de mai mulți ani și care va furniza baterii pentru viitoarele modele electrice ale grupului.
Gigafabrica Sazgitter, deținută de divizia PowerCo, a început să producă „celulele unificate” după o tehnologie modernă, cu un lanț de aprovizionare european, și care îi asigură, după cum transmite compania germană, „suveranitatea tehnologică”.
Primele mașini care vor beneficia de noile celule de baterii sunt de la VW, Skoda și SEAT/Cupra, pe viitoarele modele de clasă A, care vor fi lansate în 2026.
„Luăm în propriile mâini tehnologiile cheie ale viitorului – PowerCo livrează și este o componentă centrală a strategiei noastre ca motor tehnologic auto global.
Gigafabrica PowerCo din Salzgitter transmite un semnal tehnologic puternic pentru Europa și servește drept piatră de temelie pe calea noastră de a deveni un lider global în tehnologia auto. Suntem primul producător european de automobile care își stabilește propria dezvoltare și producție de celule de baterii. Acest pas ne consolidează poziția și independența în competiția globală. ”, a spus Oliver Blume, CEO al VW Group.
VW estimează că divizia PowerCo va acoperi aproximativ 50% din cererea de Unified Cells, restul fiind cumpărate de la furnizori externi. Arhitectura standardizată a celulelor permite utilizarea pentru toate mărcile și regiunile și oferă economii de scalare, avantaje de cost și flexibilitate tehnologică - de la fosfat de litiu-fier (LFP) la nichel-mangan-cobalt (NMC) și baterii în stare solidă, toate tehnologiile relevante de celule fiind posibile.
Primele celule care vor fi produse sunt de tip NMC, tehnologia consacrată a industriei auto, care oferă o foarte bună densitate energetică și un raport preț/calitate foarte bun.
Comparativ cu celulele anterioare, celula produsă de VW oferă o densitate energetică cu aproximativ 10% mai mare și se integrează cu noul sistem de baterii cell-to-pack de la Volkswagen. PowerCo pregătește și producția de celule cu tehnologie LFP, care oferă costuri mai reduse, o stabilitate chimică mai mare, dar o densitate energetică mai redusă.
Producția celulei unificate PowerCo va crește treptat în 2026, cu o capacitate anuală de până la 20 GWh, care poate fi extinsă până la 40 GWh, dacă este necesar. Salzgitter va furniza tehnologie pentru fabricile de baterii PowerCo din Valencia (Spania) și St. Thomas (Canada).
În același timp, VW Group extinde centrul de Cercetare și Dezvoltare din Salzgitter care urmează să devină principalul hub de baterii din Europa.
Șeful PowerCo, Frank Blome, spune că a reușit, în doar trei ani, să construiască o companie nouă și să lanseze producția de celule, împreună cu lanțul de aprovizionare, pregătind totodată alte două uzine în Spania și Canada.
Producția de celule din Salzgitter funcționează în întregime cu energie regenerabilă eoliană și solară. Gigafabrica va emite anual cu până la 115.000 de tone mai puțin CO2 decât fabricile convenționale comparabile.
Volkswagen Group este deja cel mai mare producător de vehicule electrice din Europa și al treilea cel mai mare la nivel global, după BYD și Tesla. Pe primele trei trimestre din 2025, vânzările VW Group de mașini complet electrice s-au ridicat la aproximativ 717.500 unități, în timp ce BYD și Tesla au vândut circa 1,6 milioane și, respectiv, 1,2 milioane de vehicule electrice. Dintre cele trei, VW a avut creșterea cea mai mare, de aproape 50% față de anul anterior.















