Burger King rămâne deschis ca de obicei în Rusia, în ciuda faptului că proprietarul brandului s-a angajat să se retragă în urmă cu mai bine de un an, relatează BBC.
Restaurant Brands International (RBI), care deține 15% din afacerile de franciză ale fast-food-ului în Rusia, a declarat pentru BBC că nu are "nicio actualizare nouă de împărtășit în acest moment" cu privire la ieșirea sa. Firma a declarat în martie 2022 că a început procesul de părăsire a Rusiei. De la izbucnirea războiului din Ucraina, companiile occidentale au fost presate să părăsească Rusia, scrie News.ro.
Criticii au acuzat RBI că "susține regimul lui Putin" prin faptul că nu a renunțat la participația sa în afacerile sale din Rusia. RBI, una dintre cele mai mari companii de restaurante fast-food din lume, a invocat contractul său complicat de franciză pentru dificultatea de a încerca să iasă din țară.
Acordul este un joint venture cu alți trei parteneri pentru aproximativ 800 de restaurante. David Shear, președintele RBI, a declarat în martie 2022 că principalul operator al Burger King din Rusia a "refuzat" să închidă punctele de vânzare după primele atacuri din Ucraina dar a adăugat că societatea a "început procesul" de a se debarasa de participația sa de 15% și că acest lucru va dura "ceva timp". Întrebat de BBC despre progresele înregistrate la 18 luni de la promisiunea făcută, un purtător de cuvânt al companiei canadiano-americane a declarat că firma nu are informații actualizate.
În timp ce Burger King rămâne deschis pentru afaceri în Rusia, cel mai mare rival al său, McDonald's, care deținea corporativ majoritatea restaurantelor sale, a reușit să părăsească țara. Compania-mamă a KFC, Yum! Brands a vândut, de asemenea, peste 100 de restaurante unui operator local din Rusia, care au fost redenumite Rostic's în aprilie.
David Bond, partener al firmei de avocatură Fieldfisher, a declarat că participația de 15% a RBI înseamnă că aceasta nu poate pur și simplu "dicta termenii" colegilor săi acționari pentru a le cere să închidă sucursalele Burger King.
El a sugerat, de asemenea, că societățile care își francizează mărcile ar fi reticente în a renunța pur și simplu la tranzacții, deoarece ar putea duce la "consecințe grave", inclusiv la a fi date în judecată pentru încălcarea contractului, precum și la daune de reputație.