Deși cumpărăturile online continuă să crească la nivelul UE, doar 22% dintre bulgari și 23% dintre români au efectuat achiziții online în 2019, față de o medie de 60% înregistrată în Uniunea Europeană (UE), arată datele publicate luni de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
În 2019, campionii achizițiilor online din UE au fost locuitorii din Danemarca (84%), Suedia (82%), Olanda (81%), Germania (79%) și Finlanda (73%), arată Agerpres.
La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat Bulgaria (22%) și România (23%). Totuși, procentul românilor care fac cumpărături online a crescut constant, de la 2% în 2009 la 20% în 2018 și 23% în 2019.
Cea mai mare creștere în ultimii zece ani s-a înregistrat în Estonia, unde procentul celor care fac cumpărături online a urcat cu 51 de puncte procentuale, de la 17% în 2009 la 68% în 2019.