Valul de campanii de tip scam care vizează utilizatori din România continuă, de data aceasta venind rândul celor de la Carrefour să le fie copiată și utilizată identitatea vizuală, avertizează specialiștii Centrului Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).
"Continuă valul de campanii de tip #scam care vizează utilizatori din România! Atacatorii par să se folosească în continuare de domeniu .club, pentru a lansa tentative de fraudare a clienților unor hypermarketuri cunoscute la nivel național. Așadar, a venit rândul celor de la #Carrefour să le fie copiată și utilizată identitatea vizuală, într-o campanie de tip scam cu vouchere false de cumpărături. Compania a publicat deja un mesaj de avertizare pentru clienți, pe conturile oficiale", atenționează CERT-RO.
Ca și în cazurile precedente, încercarea de păcălire a utilizatorilor păstrează aceiași pași: trei întrebări generice despre experiența la cumpărături în hypermarket, redirecționare către diverse site-uri potențial malițioase și răspândirea mai departe a campaniei către contactele de WhatsApp ale victimei, arată Agerpres.
Totuși, suma oferită ca recompensă de către atacatori pare să crească de la campanie la campanie, ajungând acum la o valoare de 5.000 de lei, dublu față de scam-ul precedent, în care se foloseau de Mega Image.