Cea mai mare achiziție de Black Friday 2023 a fost un televizor smart LED în valoare de 148.000 de euro, urmat de o pereche de pantofi sport de 3.000 de euro (14.000 lei) și un cărucior pentru copii în valoare de peste 3.000 de euro (14.500 lei).
Ediția de Black Friday 2023 a înregistrat o creștere ușoară de 12% a vânzărilor online comparativ cu anul trecut, la peste 25 milioane de euro, în timp ce numărul utilizatorilor online a crescut cu 13% și numărul tranzacțiilor a crescut cu 4% per total, arată un raport al datelor din peste 400 de magazine pentru perioada 10-12 noiembrie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Recordul de anul acesta a fost reprezentat de achiziția celui mai scump televizor, în cea mai mare cantitate de până acum, în valoare totală de 740.000 euro. Dacă anul trecut a fost achiziționat un singur televizor LED Smart, în valoare de 148.000 euro, la ediția Black Friday din acest an au fost achiziționate 5 televizoare la acest preț, valorizând total 740.000 euro.
Totodată, în perioada 10-12 noiembrie, valoarea medie a comenzii a fost de 126 de euro, similar cu valoarea medie în weekendul de Black Friday de anul trecut.
Alte cifre impresionante Black Friday 2023 sunt reprezentate de cumpărarea a 14.500 telefoane mobile, 5.000 de console playstation, 4.500 de cauciuri auto, 27 de perechi de pantofi sport Dolce & Gabbana Portofino și 16 perechi de pantofi de dama în valoare de 4.320 de lei într-o singură comandă.
CITEȘTE ȘI Proprietarul Zara atinge un nivel record“Comportamentul de achiziție de Black Friday 2023 a fost ușor mai temperat, românii preferând să cumpere mai puține produse și de valori mai mici decât anul trecut. Unul dintre motive este și faptul că ediția de Black Friday a început mai devreme anul acesta, dar și faptul că românii au devenit mai chibzuiți.
Însă numărul utilizatorilor a crescut cu 13%, semn că românii sunt tot mai familiarizați cu mediul online. Per total, a fost o ediție cu rezultate optime și așteptate de magazinele online, raportat și la contextul economic actual”, declară Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.
Pentru ediția Black Friday 2023, magazinele online au crescut bugetele de Black Friday cu 30% în comparație cu anul trecut.
Veniturile de pe piața comerțului electronic din România vor ajunge la 7 miliarde de euro în 2023, respectiv la aproape 12 miliarde de euro până în 2027.