Autoritățile italiene lansează planul de control al prețurilor din supermarketuri

Autoritățile italiene lansează planul de control al prețurilor din supermarketuri
scris 31 iul 2023

Guvernul italian încearcă să intermedieze un acord între supermarketuri și producători, pentru a controla prețurile produselor esențiale, iar această măsură să poată fi implementată în ultimele trei luni ale acestui an, potrivit unui document guvernamental consultat de Reuters.

Ministrul Industriei, Adolfo Urso, este cel care negociază un acord cu jucătorii de pe piață "pentru a oferi o gamă de produse de zi cu zi alimentare și non alimentare la prețuri plafonate" începând din octombrie și până în decembrie, se precizează în varianta de lucru a memorandumului de înțelegere consultat de Reuters, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Noi reguli propuse de Comisia Europeană pentru vânzarea jucăriilor: toate produsele, inclusiv cele vândute online, vor avea pașaport digital CITEȘTE ȘI Noi reguli propuse de Comisia Europeană pentru vânzarea jucăriilor: toate produsele, inclusiv cele vândute online, vor avea pașaport digital

Conform acestei scheme, care va beneficia de sprijinul Guvernului, lanțurile de supermarketuri vor stabili un coș de produse alimentare și non-alimentare esențiale cărora li se vor aplica prețuri reduse. Potrivit documentului, printre produsele de bază se vor număra produse de îngrijire personală și produse destinate copiilor, dar nu și alcoolul. Distribuitorii unor astfel de produse ar trebui să comunice guvernului până la data de 15 septembrie intenția de a se alătura inițiativei

Aceste discuții vin după nemulțumirile publice față de nivelul ridicat al inflației care dă bătăi de cap premierului naționalist Giorgia Meloni.

Autoritățile de la Roma nu sunt singurele care au probleme cu inflația, guvernele din majoritatea țărilor europene având în vedere, sau au adoptat deja, măsuri destinate contracarării inflației.

Conform planurilor avute în vedere de autoritățile italiene, magazinele care vor să fie parte a campaniei vor afișa în vitrină un sticker cu tricolorul italian și mesajul "trimestrul anti-inflație", o referire la ultimele trei luni ale anului. Guvernul italian intenționează să sprijine inițiativa cu fonduri de la stat pentru o campanie națională de publicitate.

La începutul acestei luni, autoritățile de la Roma au anunțat un plan care vizează distribuirea, către 1,3 milioane de familii defavorizate, a unor carduri de debit cu o valoare de 382,50 de euro și destinate achiziției de alimente, măsură care a generat critici pentru că limitează tipul de gospodării care pot beneficia de acest card, precum și tipurile de alimente care pot fi cumpărate. 

viewscnt
Afla mai multe despre
supermarketuri
preturi
italia