Auchan Romania a pierdut, în urma unei hotărâri care poate fi atacată cu recurs, procesul prin care a contestat o amendă de 36,563 milioane de lei aplicată de Consiliul Concurenței în decembrie 2018, pentru că, alături de alți retaileri, s-ar fi înțeles să-și coordoneze politica de prețuri.
În afară de Auchan România, care a primit cea mai mare amendă, Consiliul Concurenței a mai sancționat Carrefour România - 26.995.645 lei (5,79 milioane euro), Romania Hypermarche (Cora) SA - 12.410.834 lei (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages SRL (îmbuteliatorul Pepsi) - 5.984.053 lei (1,28 milioane euro), Star Foods EM SRL (divizia Snacks a PepsiCo) - 3.930.920 lei (843.599 euro), Strauss România SRL (cel mai important producător local de cafea, deținătorul mărcilor Doncafé și Amigo) - 1.785.767 lei (383.236 euro) și Nelson Prod SRL (producător și distribuitor de înghețată și lipie libaneză) - 43.113 lei (9.252 euro).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Carrefour România a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.
În urma investigației a fost sancționată atât încălcarea regulilor naționale, cât și a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.
CITEȘTE ȘI Retailerul de jucării Jumbo, pesimist privind evoluția vânzărilor în S2. “Condițiile din piață se schimbă de pe-o zi pe alta.”Consiliul Concurenței a constatat că, în anumite cazuri, prețurile de vânzare la raft nu ar fi fost stabilite conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailerul stabileau un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final.
Această practică ar fi condus la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul.
Aceasta este a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare.
În anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009.
Amenzile au fost încasate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Unele companii sancționate au contestat sancțiunile Consiliul Concurenței, procesele aflându-se pe rolul instanțelor.