Consiliul Concurenței supune dezbaterii publice al doilea set de angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurențiale identificate pe piața comercializării cu amănuntul de produse de consum preponderent alimentare, în contextul preluării Profi Rom Food S.R.L..
În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că tranzacția poate conduce la consolidarea poziției puternice a Mega Image pe piața comerțului cu amănuntul de produse alimentare și nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount și alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din anumite localități din România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, Mega Image se angajează să cesioneze 87 de magazine din 44 de localități în care activitățile Mega Image și Profi se suprapun și ar putea conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor. Principalele localități în care o parte din magazine ar fi cesionate sunt: Timișoara, Oradea, Bucuresti, Azuga, Breaza, Predeal, Bușteni, Popești Leordeni, Bragadiru, Fundeni, Pantelimon, Târgu Ocna, Năvodari, Florești, Cluj-Napoca, Adjud, Balotești, Domnești, Chiajna, Constanța și Ploiești.
De asemenea, Mega Image s-a angajat să nu se implice în activitățile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.
Consiliul Concurenței a primit o serie de angajamente de la grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, condiție impusă pentru a permite acestuia să preia rețeaua de magazine Profi.
În urma analizei efectuate de autoritatea de concurență, au rezultat anterior unele îngrijorări referitoare la efectele pe care această operațiune le-ar putea avea asupra concurenței pe piața locală a comerțului cu amănuntul de produse de consum curent preponderent alimentare și pe piața achizițiilor de la furnizori, ale acelorași produse, la nivel național.
În luna august, Consiliul Concurenței spunea că are îngrijorări concurențiale referitoare la tranzacția prin care prin care grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, care deține și brandul Mega Image, vrea să preia rețeaua de magazine Profi în România, apreciind că operațiunea, de 1,3 miliarde euro, poate conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor pentru achiziția de produse alimentare.
Recent, grupul estima că va încheia anul viitor tranzacția.
La finele lunii octombrie 2023, Ahold Delhaize, unul dintre cei mai mari jucători din piața mondială de retail alimentar, care în prezent deține 19 branduri la nivel global, printre care și Mega Image, a ajuns la un acord privind achiziționarea companiei Profi Rom Food, care operează rețeaua de magazine Profi în România, de la MidEuropa, pentru suma de 1,3 miliarde euro.
La începutul anului, cum a anunțat Profit.ro, Mega Image a solicitat direct Comisiei Europene avizarea tranzacției, dată fiind dimensiunea ei, dar Consilliul Concurenței a cerut ca avizarea să aparțină statului român.
Cumulat, afacerile Mega Image și Profi se ridică la aproximativ 20,4 miliarde de lei.