ANPC a amendat cu 55.000 de lei platforma iabilet.ro deoarece nu a rambursat contravaloarea unor bilete pentru spectacole care au fost anulate

ANPC a amendat cu 55.000 de lei platforma iabilet.ro deoarece nu a rambursat contravaloarea unor bilete pentru spectacole care au fost anulate
scris 19 mar 2024

Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au amendat cu 55.000 de lei platforma iabilet.ro deoarece nu a rambursat contravaloarea unor bilete pentru spectacole care au fost anulate.

ANPC a anunțat marți, că reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Cluj - cel care instrumentează reclamațiile referitoare la platforma online iabilet.ro, la nivelul întregii țări, începând din luna mai 2023 - a desfășurat o acțiune de control la operatorul economic care administrează platforma, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Este pregătită extinderea pe tot anul a limitării adaosului comercial la alimentele de bază. LISTA nouă CITEȘTE ȘI Este pregătită extinderea pe tot anul a limitării adaosului comercial la alimentele de bază. LISTA nouă

“Cele 124 de reclamații primite de la consumatori, în perioada mai 2023 - martie 2024, au semnalat nerambursarea contravalorii unora dintre biletele achiziționate pe platforma iabilet.ro, pentru spectacole care au fost anulate”, au precizat comisarii ANPC.

În urma neregulilor constatate au fost date amenzi în valoare de 55.000 de lei.

De asemenea, președintele ANPC a emis un ordin de încetare a practicilor comerciale incorecte, prin restituirea integrală a sumelor achitate pentru evenimentele anulate, la solicitarea consumatorilor, indiferent de termen.

Echipele de control au constatat că nu erau restituite comisioanele către consumatori, în cazul anulării unor spectacole și al rambursării contravalorii biletelor achitate, ceea ce constituie o practică comercială incorectă.

De asemenea, comisarii CJPC Cluj au stabilit că persoanele care cumpărau bilete erau obligate să accepte condițiile din termenii generali, “fără să aibă posibilitatea de a alege altă variantă, chiar în cazul unui termen foarte scurt de decizie, sub presiunea termenilor și condițiilor impuse și fără a avea posibilitatea de a alege în cunoștință de cauză, ceea ce implică un timp insuficient pentru a-i studia, fiind obligați să-și le asume, prin bifarea în procesul de achiziționare a biletului”.

Totodată, erau transmise în spațiul public informații false care induceau în eroare sau puteau induce în eroare consumatorul “astfel încât acesta să fie determinat sau susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o, având în vedere disponibilitatea sau artiștii consacrați din promovarea aferentă evenimentului, care îl determină pe consumator să tranzacționeze achiziționarea biletului”.

viewscnt
Afla mai multe despre
anpc
iabilet.ro
bilete
amenda