Amazon a decis retragerea reclamelor pentru discounturile de Black Friday din Franța, după ce guvernul a afirmat că această campanie este nedreaptă față micile magazine, care au fost nevoite să se închidă din cauza carantinei pentru noul coronavirus, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Franța a intrat vineri în a doua carantină, autoritățile încercând să oprească creșterea numărului de infecții. Măsurile includ și închiderea magazinelor neesențiale.
Un purtător de cuvânt al Amazon a spus că grupul a acceptat să oprească campania de publicitate la radio, referitoare la vânzările de Black Friday.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu toate acestea, sâmbătă a fost funcțională o pagină cu titlul ”Black Friday anticipat”, pe site-ul francez al Amazon, cu produsele comercializate cu discount.
Ministrul adjunct al Economiei, Pannier-Runchaer, a spus că a cerut Amazon să își suspende campania. ”Nu era potrivită într-o perioadă în care 200.000 de firme sunt obligate să își închisă porțile”, a declarat aceasta sâmbătă, la postul de radio Europe 1.
Ziua de cumpărături cu discount Black Friday coincide de obicei cu vinerea în care are loc sărbătoarea de Thanksgiving în Statele Unite.
CITEȘTE ȘI Nicușor Dan anunță că va fi implementat un bilet unic pentru transportul în comun din Capitală. Un bilet unic STB-Metrorex există însă deja de 3 ani.....Campania din Franța a Amazon urma să aibă loc în perioada 26 octombrie-19 noiembrie.
Retailerul online a fost nevoit să închidă unele depozite din Franța în timpul primei carantine, din primăvară, după un conflict cu sindicatele legat de măsurile sanitare de prevenire a infectării angajaților cu noul coronavirus.
Întrebată dacă Amazon va putea să organizeze o campanie pentru vânzările de Black Friday în acest an, Pannier-Runacher a spus că nu este încă clar.
CITEȘTE ȘI Sean Connery, actorul care a redefinit statutul de star de cinema, a murit la vârsta de 90 de ani”Este un subiect pe care va trebui să îl stabilim cu toți comercianții”, a spus aceasta.
Restaurantele, cafenelele și magazinele care nu comercializează produse esențiale sunt obligate să își oprească activitățile cel puțin în următoarele două săptămâni.
Restricțiile au provocat nemulțumire în Franța, mai ales în cazul librăriilor, politicienii din opoziție și personalități din lumea literară cerând ca acestea să rămână deschise.