Amazon.com a oferit cumpărătorilor un credit de 10 dolari în cadrul Prime Day, un eveniment de vânzări cu discount de 48 de ore început luni, în schimbul dreptului de a urmări site-urile vizitate de aceștia, transmite Reuters.
Oferta se referă la instalările noi ale Amazon Assistant, un instrument de comparare a cumpărăturilor pe care clienții îl pot adăuga în browserele lor. Acest serviciu afișează prețul Amazon pentru produse pe care utilizatorii le văd pe Walmart.com, Target.com și alte site-uri, scrie News.ro.
Pentru a funcționa, asistentul trebuie să acceseze activitatea web a utilizatorilor, inclusiv linkurile și unele pagini de conținut pe care le vizionează. Amazon a explicat că poate utiliza datele utilizatorilor pentru a-și îmbunătăți marketingul general, produsele și serviciile, fără legătură cu asistentul de cumpărături.
CITEȘTE ȘI Ikea își va închide singura fabrică din SUAAcești termeni scot în evidență puterea dată de consumatori Amazon și altor companii mari de tehnologie atunci când utilizează serviciile lor gratuite. În acest caz, Amazon obține informații despre cum să își conceapă marketingul și cum să răspundă concurenței pe piața de retail.
Amazon are deja peste 7 milioane de clienți care utilizează asistentul său via Google Chrome și Mozilla Firefox, potrivit datelor publicate de browserele web respective. Alte companii oferă instrumente de cumpărături similare.