Amazon.com a început să reducă numărul de articole pe care le vinde sub marcă proprie, pe fondul vânzărilor slabe, potrivit unor persoane apropiate situației, citate de Wall Street Journal, transmite Reuters.
Compania a discutat, de asemenea, posibilitatea de a renunța în totalitate la afacerea sub marcă privată, pentru a reduce presiunea legată de reglementări, potrivit WSJ.
Cu toate acestea, Amazon a spus că nu s-a gândit niciodată să închidă afacerea sub marcă privată, scrie News.ro.
”Continuăm să investim în acest domeniu, așa cum au făcut de zeci de ani mulți dintre concurenți noștri din sectorul de retail și care continuă să o facă și astăzi”, a spus purtătorul de cuvânt al Amazon.
Vânzările dezamăgitoare pentru multe dintre articolele mărcii proprii au determinat parțial decizia de a le reduce, se arată în articolul WSJ.
În ultimele șase luni, conducerea Amazon a instruit, de asemenea, echipa sa de la divizia de retail sub marcă proprie să reducă lista de articole și să nu mai repete comenzile pentru multe dintre ele, discutând totodată despre reducerea sortimentului său sub marcă proprie în Statele Unite cu mai mult de jumătate.
Decizia a fost luatăă după o evaluare a afacerii de către Dave Clark, un director vechi al Amazon, care a preluat funcția de șef al afacerii globale de consumatori în ianuarie 2021.
Afacerea companiei sub marcă proprie a stârnit controverse, Comisia Europeană acuzând Amazon, în 2020, că își folosește dimensiunea, puterea și datele pentru a-și promova propriile produse și pentru a obține un avantaj nedrept față de comercianții rivali care folosesc și platforma sa.
Gigantul american de vânzări cu amănuntul online s-a oferit acum să se abțină de la utilizarea datelor vânzătorilor pentru propria afacere de vânzare cu amănuntul și pentru produsele sale sub marcă privată.