Altex anunță că 2016 va fi cel mai bun an din istoria companiei, piața de retail a crescut cu 15% în semestrul I

Altex anunță că 2016 va fi cel mai bun an din istoria companiei, piața de retail a crescut cu 15% în semestrul I
scris 15 sep 2016

Vânzările retailerului Altex, controlat de omul de afaceri Dan Ostahie, vor fi în acest an cele mai bune din istoria companiei, depășind nivelurile de vârf atinse în 2008 și 2015, în condițiile în care în primul semestru vânzările au crescut într-un ritm mai mare decât cel al pieței de retail, de 15%, a declarat joi directorul de retail al Altex, Ștefan Vârșa.

Altex, liderul pieței de retail offline din România, a obținut anul trecut venituri totale de 1,97 miliarde lei (438 milioane euro), în creștere cu 30,5% față de 2015, când au fost înregistrate venituri totale de 1,51 miliarde lei (340 milioane euro), potrivit datelor trimise la Ministerul Finanțelor.

Urmărește-ne și pe Google News

Din punctul de vedere al afacerilor, anul trecut a fost similar cu 2008, fiind cei mai buni ani din istoria companiei. În 2016, pe fondul creșterii consumului, performanța va fi depășită, estimează compania, scrie News.ro.

”Creșterea creditării și scăderea TVA au fost principalele motive care au dus la creșterea vânzărilor în primele șase luni peste ritmul pieței. Piața a crescut, probabil, cu 15%”, a spus Vârșa.

Însă compania se așteaptă ca ritmul de creștere a vânzărilor să fie mai mare în a doua jumătate a anului, în condițiile în care, în mod tradițional, 40% dintre vânzările retailerilor au loc în primul semestru, iar 60% în al doilea.

Potrivit Altex, coșul mediu de cumpărătturi a crescut cu circa 25% în acest an, de la circa 80 de euro anul trecut, la 100 de euro în prezent. Vânzările online au înregistrat și ele o evoluție bună.

”În 2015, ponderea vânzărilor online a fost de 20% din total, acum a ajuns la 25% și va continua să crească”, a declarat directorul de marketing al Altex, Tia Ghinea.

Retailerul polonez de haine sport 4F deschide în septembrie primele trei magazine în România, în București CITEȘTE ȘI Retailerul polonez de haine sport 4F deschide în septembrie primele trei magazine în România, în București

În 2017, acest procent ar putea ajunge la 30%, estimează compania.

O schimbare în comportamentul cumpărătorului o reprezintă scurtarea perioadei de schimbare a produselor, subliniază reprezentanții Altex. În cazul smartphone-urilor, perioada medie de schimbare a ajuns la un an.

În prezent, cele mai dinamice segmente pentru retaileri sunt electrocasnicele mari și smartphone-urile, potrivit reprezentanților companiei.

Altex a ajuns la o rețea de 94 de magazine în prezent, iar sub brandul Media Galaxy operează 19 magazine.

Până la finalul anului vor mai fi deschise două magazine Altex, unul în Bistrița-Năsăud, iar celălalt în centrul comercial Veranda Mall din zona Obor, dezvoltat de o companie controlată de familia Pogonaru.

În retailul offline, principalul concurent al Altex este Flanco. Pe zona de online, unde liderul pieței este eMag, Altex se află în topul celor mai importanți trei retaileri.

Retailerul a lansat joi o nouă campanie sub sloganul ”Fără teamă că cineva știe un preț mai bun. Dacă găsești în altă parte mai ieftin, îți dăm de 2X diferența”. Compania va fi comunicată integrat, pe toate canalele de comunicare: TV, radio, in-store (în magazine) și online.

viewscnt
Afla mai multe despre
altex
dan ostahie
stefan varsa