Vânzările producătorilor de cozonaci din România ar putea depăși anul acesta 1,5 miliarde de lei, ceea ce ar reprezenta o creștere de 6,3% față de 2015, se arată într-o analiză realizată de KeysFin, care mai arată că în perioada sărbătorilor de iarnă, patiserii și brutari mizează pe un consum de aproape 10 milioane de cozonaci.
Afacerile firmelor producătoare de cozonaci, printre care cele mai cunoscute sunt Vel Pitar și Boromir, au evoluat susținut în ultimii ani, de la 1,19 miliarde de lei în 2011 la 1,41 miliarde de lei în 2015, iar perspectivele anului 2016, având în vedere datele financiare parțiale, indică faptul că se va depăși pragul de 1,5 miliarde de lei, scrie News.ro.
Potrivit KeysFin, pe piața românească activează peste 50 de companii producătoare de cozonaci, iar circa 12 au fost înființate în 1994. Cele mai vechi șase firme din domeniu apar în statistici încă din 1991.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Datele financiare arată că afacerile cu cozonaci sunt un business cu potențial, dovadă că profitabilitatea firmelor producătoare s-a dublat în intervalul 2011-2015, de la 36,4 milioane lei la 82,2 milioane lei.
„Statistica ia în calcul numai firmele care au declarat legal producția acestui tip de produs. Există, bineînțeles, o marjă statistică ridicată, având în vedere că, în preajma sărbătorilor de Paște sau de Crăciun, sunt foarte mulți producători de panificație care își reorientează producția către cozonac, pască și alte specialități”, afirmă analiștii KeysFin.
Analiza mai arată că sezonul de Crăciun din 2016 va fi cel mai bun din ultimii 10 ani pentru producătorii de cozonaci din România.
În perioada sărbătorilor de iarnă, patiserii și brutari mizează pe un consum de aproape 10 milioane de cozonaci.
CITEȘTE ȘI Cât costă cumpărăturile de Sărbători în acest an: o familie medie cheltuie cel puțin 400 de lei pentru un Crăciun tradiționalPotrivit datelor Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), consumul de cozonaci a crescut în fiecare an cu aproximativ 1 milion de bucăți, de la 7,3 milioane în 2014, la 8,1 milioane în 2015.
Potrivit ROMPAN, cozonacul românesc are succes la export în principal în țări precum Germania, Marea Britanie, Spania și Italia, acolo unde sunt și comunități importante de români.
Statisticile patronatului, din care fac parte 300 de societăți, arată că patiserii români domină piața autohtonă în fața importurilor, 80% dintre consumatori preferând cozonacii tradiționali.
Numărul salariaților din acest sector a avansat, în perioada 2011-2015, de la 10.383 la 11.182 de angajați.
„Vorbim de piața legală din acest sector. O perspectivă mai largă, care să includă și activitățile din zona gri a economiei dublează practic aceste cifre, profitabilitatea celor care evită taxele fiind, bineînțeles, superioară”, afirmă experții.
Informațiile prezentate sunt culese din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societățile comerciale și PFA-urile active din România.