Acțiunile L’Oreal au scăzut vineri cu peste 7%, înainte de a reduce ușor pierderile, deoarece compania a raportat vânzări mai mici decât se aștepta și a indicat o încetinire a cererii în Asia, transmite CNBC, preluat de News.ro.
Cel mai mare brand de frumusețe din lume a raportat joi vânzări sub estimări în trimestrul IV, acestea crescând cu 2,8%, până la 10,6 miliarde de euro (11,4 miliarde de dolari).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Analiștii Barclays anticipaseră o cifră de aproape 10,9 miliarde de euro, potrivit Reuters.
Compania de produse cosmetice, care deține mărci precum Lancôme și Kiehl’s, a înregistrat, de asemenea, o creștere de 7,6% a vânzărilor pentru tot anul 2023, la 41,18 miliarde de euro (44,37 miliarde de dolari).
Deficitul trimestrial a fost condus de activitatea din Asia de Nord, inclusiv China, unde vânzările au scăzut cu 6,2% în perioada de trei luni.
Vânzările au crescut în Europa și America de Nord.
CITEȘTE ȘI Fost executiv de top la OMV Petrom, Siemens sau Transelectrica, condamnat penal pentru intermediere de șpagăCEO-ul Nicolas Hieronimus a declarat vineri că L’Oreal rămâne foarte ambițioasă în China, adăugând că are planuri puternice de creștere pentru această țară în 2024 și mai departe, potrivit Reuters.
Sectorul de lux a fost sub presiune de la sfârșitul anului 2023, deoarece condițiile macroeconomice și geopolitice dure au afectat cheltuielile de consum, notabil în SUA și China.
Totuși, anumite mărci de ultimă generație par să fi depășit tendința, continuând să atragă cumpărători din ce în ce mai selectivi.
Acțiunile Hermes au crescut vineri cu 5,1%, după ce compania a raportat o creștere a vânzărilor, deoarece consumatorii bogați continuă să caute gențile și eșarfele de mătase exclusiviste Birkin, în ciuda prețurilor în creștere.
CITEȘTE ȘI Acciza la motorină pentru transportatori și distribuitori va fi subvenționată de Ministerul Finanțelor cu 13 bani/litru. De la 1 iulie crește iarăși prețul la benzină și motorinăVeniturile din trimestrul al patrulea au crescut cu 18% la cursuri de schimb constante, la 3,36 miliarde de euro, în timp ce veniturile pe întregul an au crescut cu 21%, până la 13,42 miliarde de euro.
De asemenea, compania a anunțat planuri pentru un dividend excepțional de 10 euro pe acțiune.
Vorbind vineri, președintele executiv Axel Dumas a spus că prețurile produselor ar putea crește cu o medie de 8% până la 9% în 2024, potrivit Bloomberg, despre care el a spus că indică atractivitatea continuă a companiei pe o piață din ce în ce mai ”polarizată”.