Acțiunile Adidas au crescut cu 4% miercuri, după rezultate financiare peste așteptări obținute de producătorul german de articole sportive în trimestrul trei, susținute de vânzarea stocurilor de articole Yeezy și îmbunătățirea previziunilor pentru întregul an de către acesta, transmite CNBC
Gigantul german de îmbrăcăminte sportivă, într-un comunicat surprinzător privind estimările preliminare, a proiectat o pierdere operațională de 100 de milioane de euro pe întregul an (106 milioane de dolari), o îmbunătățire semnificativă față de prognoza anterioară, privind o pierdere de 450 de milioane de euro, și se așteaptă ca veniturile să scadă cu un ritm scăzut de o singură cifră în 2023, scrie News.ro.
Profitul operațional al treilea trimestru a fost de 409 milioane de euro, în scădere de la 564 milioane pentru același trimestru din 2022.
”În timp ce performanța companiei în trimestrul respectiv a fost din nou influențată pozitiv de vânzarea unor părți din inventarul de produse Yeezy rămas, afacerea Adidas de bază a evoluat, de asemenea, mai bine decât erau așteptările”, a spus Adidas în raportul său de câștiguri.
Compania și-a încheiat parteneriatul cu Ye, cunoscut anterior ca Kanye West, în octombrie 2022, după ce rapperul a făcut o serie de remarci ofensive și antisemite. De atunci, s-a străduit să-și vândă inventarul rămas de încălțăminte cu marca comercială Yeezy.
”Incluzând impactul pozitiv al celor două vânzări de produse Yeezy în T2 și T3, potențiala anulare a stocului Yeezy rămas de aproximativ 300 de milioane euro (anterior 400 milioane euro) și costuri unice legate de revizuirea strategică la 200 de milioane de euro (neschimbat),
Adidas se așteaptă acum să raporteze o pierdere operațională de aproximativ 100 de milioane de euro în 2023 (anterior pierdere de 450 de milioane de euro)”, a spus compania.