Anheuser-Busch InBev (AB InBev), cel mai mare producător de bere la nivel mondial, a confirmat astăzi că are în plan vânzarea mărcilor Peroni și Grolsch, al căror proprietar ar urma să devină în urma preluării principalului său rival - SABMiller, pentru a convinge autoritățile să accepte tranzacția, relatează MarketWatch și Reuters.
SABMiller a afirmat că AB InBev va lua legătura cu potențialii cumpărători ai mărcilor premium Peroni și Grolsch, în următoarele săptămâni, adăugând că producătorul de bere ia în calcul și vânzarea mărcii Meantime, cumpărată de SABMiller anul acesta.
Cele două companii au încheiat un acord prin care SABMiller ar urma să fie preluată de AB InBev, în schimbul sumei record de 71 miliarde lire sterline (107 miliarde dolari).
Ca urmare a achiziției, ar urma să fie creată o companie care produce circa o treime din cantitatea totală de bere consumată la nivel mondial, Autoritățile de reglementare s-ar putea opune tranzacției, având în vedere dimensiunea foarte mare a celor doi jucători de pe piața berii și, implicit, a companiei rezultate în urma preluării SABMiller de către AB InBev.
SABMiller a anunțat deja, la începutul lunii, vânzarea operațiunilor internaționale sub marca Miller și a participației deținute la compania americană MillerCoors către proprietarul Bergenbier, Molson Coors Brewing, pentru 12 miliarde de dolari.
La nivel mondial, SABMiller produce peste 150 mărci de bere, printre care se numără Grolsch, Pilsner Urquell și Peroni. Compania operează și pe piața din România, unde este prezentă prin intermediul companiei Ursus Breweries.
La rândul său, AB InBev are mai mult de 200 de mărci în portofoliu, inclusiv Stella Artois, Beck's, Budweiser și Corona.