500 de magazine Mega Image, amendate de ANPC. "Din păcate, pare că nu reușim să ne facem înțeleși. La ei acasă se poate să respecte, la noi pare că nu!"

500 de magazine Mega Image, amendate de ANPC. "Din păcate, pare că nu reușim să ne facem înțeleși. La ei acasă se poate să respecte, la noi pare că nu!"
scris 27 sep 2023

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 5,65 milioane de lei un număr de 500 de magazine aparținând lanțului de supermarketuri Mega Image, în urma abaterilor constatate în timpul unor controale derulate începând de la jumătatea lunii august.

VEZI AICI ȘI FOTO ANPC închide din nou magazine Mega Image. "Acești giganți financiari ar trebui să citească povestea lui Cuza."

Mega Image este și cel mai mare lanț de supermarketuri din țară, cu o rețea care cuprinde în prezent peste 900 de magazine.

Urmărește-ne și pe Google News

Compania, parte din grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, a înregistrat anul trecut în România cea mai mare cifră de afaceri din ultimul deceniu.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

"În toate locațiile verificate, comisarii ANPC au constatat abateri de la respectarea prevederilor legale în vigoare, în domeniu, pentru care au aplicat următoarele sancțiuni: 793 amenzi contravenționale, în valoare totală de circa 5,65 milioane lei; 152 avertismente; oprire temporară de la comercializare până la remedierea deficiențelor constatate pentru produse în valoare totală de peste 35.000 lei; oprire definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare circa 1,2 milioane lei; oprire temporară de la prestarea serviciilor, până la remedierea deficiențelor, pentru 31 de magazine; propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru 12 magazine", se arată într-un comunicat al ANPC.

Încă un retailer major se plânge de creșterea alarmantă a furturilor din magazine CITEȘTE ȘI Încă un retailer major se plânge de creșterea alarmantă a furturilor din magazine

Printre cele mai frecvent întâlnite abateri s-au numărat neconcordanțe între prețul produsului la raft și prețul acestuia la casa de marcat, inducerea în eroare a consumatorilor, nefiind precizate pe eticheta de la raft ingredientele exacte conținute, nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea produselor ambalate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica prețul singular, neafișarea datei de început a promoției, lipsa informațiilor cu privire la perioada de desfășurare a promoțiilor), diferențe între cantitatea netă marcată pe ambalaj și cea reală a produsului, comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilității minimale depășită.

Totodată, au fost constatate și alte nereguli precum nerespectarea condițiilor de depozitare, păstrare și expunere la comercializare, schimbarea stării termice inițiale a produselor, comercializarea unor produse alimentare care prezentau semne organoleptice de alterare și comercializarea unor produse alimentare cu miros și gust urât sau pete de mucegai.

Rețeaua Pizza Hut din România va fi reorganizată, multe restaurante vor fi închise CITEȘTE ȘI Rețeaua Pizza Hut din România va fi reorganizată, multe restaurante vor fi închise

"Supravegherea activității marilor retaileri este o prioritate pentru Autoritatea noastră. Lanțurile foarte mari de magazine au un impact social major. Din acest motiv, suntem obligați să analizăm permanent de la calitatea legumelor și fructelor, până la condițiile de comercializare, inclusiv diferențele de preț ale produselor de la raft, la casa de marcat. Vrem, în felul acesta, să transmitem un mesaj ferm legat de tot ceea ce înseamnă drepturile consumatorilor. Din păcate, pare că nu reușim să ne facem înțeleși și, permanent, sunt invocate abuzurile Autorității noastre când, de fapt, își doresc să mascheze realitatea. La ei acasă se poate să le respecte, la noi pare că nu", a declarat Horia Constantinescu, președinte ANPC

viewscnt
Afla mai multe despre
mega image
anpc