Volumul vânzărilor de ciment ale grupului LafargeHolcim în România a scăzut cu 13,8% în primul trimestru, față de aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul stagnării prețurilor din piață, în lei, potrivit datelor publicate miercuri de companie.
Pe ansamblul acestui an, LafargeHolcim anticipează că volumul vânzărilor de ciment pe piața românească va crește cu până la 2%, scrie News.ro.
LafargeHolcim, cel mai mare furnizor de materiale de construcții în funcție de vânzări la nivel mondial, a obținut un profit net de 226 milioane de franci elvețieni în primul trimestru, față de pierderi de 107 milioane de franci înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut.
Vânzările nete ale grupului au scăzut cu 7,1%, la 5,63 miliarde de franci elvețieni (5,68 miliarde dolari), dar în termeni comparabili au urcat cu 5,3%.
Grupul LafargeHolcim, cu sediul cdentral în Jona, Elveția, s-a format prin fuziunea companiilor Lafarge (Franța) și Holcim (Elveția), finalizată în luna iulie a anului 2015.
Decizia Holcim și Lafarge a fost ca în țări precum România, Germania și Ungaria să vândă în totalitate activele uneia dintre companii.
În România, activele Lafarge au fost preluate de producătorul irlandez de ciment CRH, tranzacția fiind finalizată în luna august a anului 2016.
LafargeHolcim a păstrat activele Holcim, care includ două fabrici de ciment, în Câmpulung și Aleșd, o stație de măcinare și un terminal de ciment la Turda, 13 stații ecologice de betoane, trei stații de agregate, două stații de lianți speciali și un terminal de ciment în București.
De-a lungul timpului, Holcim a investit pe plan local peste 700 mil. euro, controlând în prezent două fabrici de ciment la Câmpulung și Aleșd.