Compania Kandia Dulce, cel mai mare producător local de ciocolată, a inițiat procedurile de autorizare în vederea creșterii cu circa 30% a capacității de producție a fabricii sale din Sectorul 5 al Capitalei și dublarea depozitului de materii prime, potrivit documentelor analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„Kandia dorește să își dezvolte planul de producție, drept urmare se dorește extinderea fabricii, ce are ca profil de activitate fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei și a produselor zaharoase și, implicit, prin extinderea capacității de depozitare“, se arată în documentele citate.
Grupul austriac Julius Meinl, proprietarul Kandia, își propune să crească suprafața halei de producție cu circa 2.400 de metri pătrați, până la circa 7.200 de metri pătrați, și suprafața halei de depozitare cu circa 970 de metri pătrați, până la circa 1.700 de metri pătrați.
Capacitățile actuale de producție, calculate pe structura curentă de produse, sunt de 15.275 de tone pe an. Prin realizarea extinderii propuse se estimează o creștere a capacității de producție cu 4.525 de tone pe an, capacitatea finală urmând a fi de 19.800 de tone pe an. Fabrica produce tablete, batoane, praline de ciocolată și compound, turnate sau extrudate, produse de patiserie, caramele și figurine.
Fabrica din Șoseaua Viilor, București, funcționează pe un teren de circa 19.100 de metri pătrați, ocupat de 12 corpuri de clădiri cu funcțiunea de producție, depozitare și administrativ.
Contactați de Profit.ro, reprezentanții Kandia Dulce nu au răspuns până la publicarea acestui articol.
Dragoș Militaru, directorul general al Kandia Dulce, declara la începutul pandemiei că expansiunea rezidențială din jurul fabricii de pe Șoseaua Viilor din București impune o limitare în dezvoltare, motiv pentru care nu excludea mutarea fabricii în afara orașului.
În 2020, Julius Meinl a vândut, cu circa 3 milioane de euro, două proprietăți ale Kandia Dulce din București și Tunari, scoase pe piață încă din 2007. A vândut un teren de circa 4.500 de metri pătrați, amplasat peste drum de fabrica din Șoseaua Viilor și pe care a funcționat o veche unitate de producție, către Campeador, care ridică în loc un bloc cu peste 100 de apartamente, și a mai vândut un teren de circa 6.000 de metri pătrați din Tunari către Lidl, tranzacții prezentate în exclusivitate de Profit.ro.
Zona în care funcționează fabrica de ciocolată este tot mai activă din perspectiva dezvoltărilor rezidențiale. Cel mai mare proiect care se realizează în zonă este ISG Residence IV, dezvoltat de Cristian Haja în locul primei fabrici Pepsi din România, care va avea circa 700 de apartamente; antreprenorii Robertino Georgescu și Dan Drăgulin au în lucru un alt ansamblu rezidențial cu 200 de apartamente tot pe Șoseaua Viilor; peste drum de Primăria Sector 5, un grup de investitori israelieni, coordonat de Ramon Tsur, a inițiat un proiect urbanistic de transformare a fostei fabrică de chibrituri Chibro într-un ansamblu multifuncțional cu locuințe, magazine și birouri; de asemenea, frații Ioan și Viorel Micula dețin pe Șoseaua Viilor fosta fabrică Trimond, al cărei teren, de 12.430 de metri pătrați, este de vânzare de mai mulți ani.
Kandia are două fabrici în București și a vândut în 2020, ultimele date raportate, de 141,4 milioane de lei, mai puțin cu 7,8% față de anul anterior, potrivit datelor comunicate la Ministerul Finanțelor Publice. Kandia are circa 460 de angajați. Printre cele mai populare mărci comercializate de Kandia se numără ROM, Măgura, Primola și Sugus.
Austriecii de la Julius Meinl au redevenit proprietarii Kandia în 2013, după ce vânduseră afacerea britanicilor de la Cadbury, într-o tranzacție record de 100 de milioane de euro.
Cifra de afaceri a comercianților de ciocolată din România a avansat cu 11%, atingând un maximum istoric de 4,1 miliarde de lei în 2020. Producția locală a scăzut în anul pandemiei cu aproape 1 miliard de lei, ajungând la 640 de milioane de lei. Per ansamblu, piața de ciocolată (producție și comerț) s-a diminuat cu 10,7% față de maximul istoric din 2019, ajungând la 4,8 miliarde de lei în 2020, conform unei analize KeysFin.
Impactul negativ al pandemiei asupra producției de ciocolată a fost dublat de decizia Nestle de a închide, după 18 ani, fabrica din Timișoara, singura lor unitate de producție locală. Compania a argumentat plecarea prin faptul că piața din România trece printr-o perioadă de schimbări radicale, caracterizată de condiții de consum noi, dificultăți în ceea ce privește disponibilitatea forței de muncă și costuri asociate tot mai ridicate, concurența pentru resursele de producție locală fiind acerbă.