NEPI Rockcastle preia participația deținută de Carrefour în Ploiești Shopping City

NEPI Rockcastle preia participația deținută de Carrefour în Ploiești Shopping City
scris 12 oct 2022

NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar de mall-uri din România, a preluat participația deținută de Carrefour în Ploiești Shopping City și dobândește controlul exclusiv asupra centrului comercial situat pe DN1B. 

Ce se va întâmpla pe piața de retail din România, cum pot fi atrași mai mulți clienți profitând de ridicarea restricțiilor, cum poți îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic va fi explicat la PROFIT E-Commerce.

Videoconferința, programată pentru 13 octombrie, este organizată cu sprijinul Alpha Bank și Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), urmând să fie transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV

Ploiești Shopping City, proiect dezvoltat de Carrefour Property Romania împreună cu NEPI Rockcastle, a fost inaugurat în 2012, fiind primul și cel mai mare centru comercial din județul Prahova, cu o suprafață închiriabilă de 55.000 metri pătrați.

Urmărește-ne și pe Google News
EXCLUSIV Lion’s Head, cu cea mai veche firmă de asigurări de viață din Africa de Sud în acționariat, negociază achiziția unor clădiri de birouri și face primele demersuri pe sectorul logistic din România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Lion’s Head, cu cea mai veche firmă de asigurări de viață din Africa de Sud în acționariat, negociază achiziția unor clădiri de birouri și face primele demersuri pe sectorul logistic din România

Noul management al NEPI a anunțat pentru Profit.ro în luna iunie că nivelul chiriei de bază a retailerilor va fi majorat cu rata inflației, la sfârșitul anului, și că este pregătit să cumpere mall-uri funcționale de la competitori, în contextul în care și-a bazat extinderea pe dezvoltarea propriilor proiecte.

Compania vizează investiții noi pe trei nivele: în păstrarea competitivității celor 57 de active operaționale din portofoliu, în construcția de proiecte noi și în achiziția de noi centre comerciale.

„Pentru că avem o lichiditate bună, putem cumpăra noi centre comerciale în Europa Centrală și de Est, inclusiv România. În ultimii doi ani, tichetul mediu de tranzacționare a unei proprietăți de retail în Europa Centrală și de Est a fost de 20 de milioane de euro, o cifră extrem de mică, în contextul în care centrele noastre comerciale sunt de peste 100 de milioane de euro. În pandemie, nimeni nu a vrut să vândă, pentru că oricine ar fi cerut o reducere. Cred că piață va oferi mai multe oportunități. Acum că dobânzile cresc accelerat contează foarte mult poziția în care te afli. Dacă ai un grad de îndatoare ridicat, de peste 40-45%, și trebuie să refinanțezi, după ce în trecut plăteai dobânzi destul de mici, de 2%, acum suntem la 6,5%. Spre exemplu, noi am împrumutat 500 de milioane de euro cu o dobândă de 1,9%, iar dacă am vrea să facem asta acum, am plăti 6,5% dobândă. Banii au fost foarte ieftini în ultimii 15 ani, iar acum intrăm într-o etapă în care, dintr-o dată, banii devin mult mai scumpi“, a spus Rüdiger Dany.

Compania are 615 milioane de euro ce urmează a fi investiți în proiecte deja în construcție sau aproape autorizate. Din acest buget, anul acesta va fi utilizat circa 170 de milioane de euro, din care mai mult de jumătate este alocat proiectelor din România.

NEPI Rockcastle a început extinderea mall-ului Promenada din nordul Bucureștiului, o investiție de circa 280 de milioane de euro, care va aduce 34.000 de metri pătrați de spații de retail suplimentare și un plus de 34.000 metri pătrați de birouri. În paralel, a început lucrările la proiectul Promenada Craiova, o investiție de 125 de milioane de euro realizată pe un teren cumpărat de la omul de afaceri Adrian Mititelu. Totodată, dezvoltatorul a mai cumpărat 17 hectare de teren în Galați, pe platforma industrială Intfor, unde vrea să înceapă anul viitor construcția unui parc de retail cu o suprafață de circa 33.000 de metri pătrați. Acesta va fi al doilea centru comercial al NEPI în oraș după Shopping City Galați.

Singurul oraș din România în care NEPI Rockcastle mai are două proiecte de retail funcționale, în afara Bucureștiului, este Sibiu.

„Am devenit un jucător dominant în marile orașe din România, dar nu ne putem gândi la al doilea proiect în orice alt oraș, cum e cazul Timișoarei, spre exemplu, unde avem un competitor foarte puternic (Iulius Town, n.red.) și piața e saturată. Totul depinde dacă piața permite mai multe proiecte, deoarece investim pentru următorii 15 ani. În Galați mai este loc de creștere, iar în alte orașe vom mai vedea“, a menționat Dany.

CONFIRMARE Grupul german Knauf va investi peste 200 milioane euro în construcția a două fabrici în România - cea mai mare investiție din domeniu a ultimilor ani CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Grupul german Knauf va investi peste 200 milioane euro în construcția a două fabrici în România - cea mai mare investiție din domeniu a ultimilor ani

Cele 20 mall-uri românești ale sud-africanilor de la NEPI Rockcastle le-au adus anul trecut peste 200 milioane euro, cu 25% peste rezultatul anului anterior și rămân liderii detașați ai acestui sector imobiliar. Traficul în mallurile NEPI a crescut cu 35% în primul trimestru din 2022, comparativ cu nivelul din anul anterior, iar vânzările magazinelor (exceptând hipermarketurile) au fost cu 53% peste trimestrul întâi din 2021. 

viewscnt
Afla mai multe despre
nepi rockcastle
ploiești shopping city
carrefour