NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar de mall-uri din România, a preluat participația deținută de Carrefour în Ploiești Shopping City și dobândește controlul exclusiv asupra centrului comercial situat pe DN1B.
Ce se va întâmpla pe piața de retail din România, cum pot fi atrași mai mulți clienți profitând de ridicarea restricțiilor, cum poți îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic va fi explicat la PROFIT E-Commerce.
Videoconferința, programată pentru 13 octombrie, este organizată cu sprijinul Alpha Bank și Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), urmând să fie transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV
Ploiești Shopping City, proiect dezvoltat de Carrefour Property Romania împreună cu NEPI Rockcastle, a fost inaugurat în 2012, fiind primul și cel mai mare centru comercial din județul Prahova, cu o suprafață închiriabilă de 55.000 metri pătrați.
Compania vizează investiții noi pe trei nivele: în păstrarea competitivității celor 57 de active operaționale din portofoliu, în construcția de proiecte noi și în achiziția de noi centre comerciale.
Rüdiger Dany, CEO NEPI Rockcastle
Compania are 615 milioane de euro ce urmează a fi investiți în proiecte deja în construcție sau aproape autorizate. Din acest buget, anul acesta va fi utilizat circa 170 de milioane de euro, din care mai mult de jumătate este alocat proiectelor din România.
NEPI Rockcastle a început extinderea mall-ului Promenada din nordul Bucureștiului, o investiție de circa 280 de milioane de euro, care va aduce 34.000 de metri pătrați de spații de retail suplimentare și un plus de 34.000 metri pătrați de birouri. În paralel, a început lucrările la proiectul Promenada Craiova, o investiție de 125 de milioane de euro realizată pe un teren cumpărat de la omul de afaceri Adrian Mititelu. Totodată, dezvoltatorul a mai cumpărat 17 hectare de teren în Galați, pe platforma industrială Intfor, unde vrea să înceapă anul viitor construcția unui parc de retail cu o suprafață de circa 33.000 de metri pătrați. Acesta va fi al doilea centru comercial al NEPI în oraș după Shopping City Galați.
Singurul oraș din România în care NEPI Rockcastle mai are două proiecte de retail funcționale, în afara Bucureștiului, este Sibiu.
„Am devenit un jucător dominant în marile orașe din România, dar nu ne putem gândi la al doilea proiect în orice alt oraș, cum e cazul Timișoarei, spre exemplu, unde avem un competitor foarte puternic (Iulius Town, n.red.) și piața e saturată. Totul depinde dacă piața permite mai multe proiecte, deoarece investim pentru următorii 15 ani. În Galați mai este loc de creștere, iar în alte orașe vom mai vedea“, a menționat Dany.
Cele 20 mall-uri românești ale sud-africanilor de la NEPI Rockcastle le-au adus anul trecut peste 200 milioane euro, cu 25% peste rezultatul anului anterior și rămân liderii detașați ai acestui sector imobiliar. Traficul în mallurile NEPI a crescut cu 35% în primul trimestru din 2022, comparativ cu nivelul din anul anterior, iar vânzările magazinelor (exceptând hipermarketurile) au fost cu 53% peste trimestrul întâi din 2021.