Discounterul german Lidl, pe locul trei în topul vânzărilor din România, după Kaufland și Carrefour, a fost autorizat să-și construiască un nou magazin, în cartierul bucureștean Rahova, pe un teren cumpărat în 2017. Compania mai are alte două magazine în pregătire în București.
Retailerul german a fost autorizat să construiască un nou magazin pe Șoseaua Sălaj, nr. 241, din cartietul Rahova. Lidl deține aici un teren de circa 7.000 de metri pătrat, cumpărat în vara anului 2017, și va ridica un magazin cu o suprafață construită de 2.000 de metri pătrați, potrivit documentelor depuse la primărie. Zona este una dens construită cu case și fără supermarketuri pe o rază extinsă.
În aprilie, femeia de afaceri Veronica Gușă de Drăgan, a doua cea mai bogată femeie din România datorită averii moștenite de la soțul său Iosif Constantin Drăgan, a primit aprobarea necesară construirii unui magazin Lidl în locul fostei tipografii Fed Print din București. Primăria Municipiului București a aprobat pentru acest teren un Plan Urbanistic Zonal ce prevede construcția unui magazin Lidl de circa 2.200 de metri pătrați și 128 de locuri de parcare.
La două săptămâni de la declararea stării de urgență, ca măsură de prevenire a răspândirii virusului COVID-19, Lidl a fost autorizat de Primăria Sectorului 2 să construiască un nou magazin pe Șoseaua Pantelimon, nr. 161.
Lidl deține aici un teren de peste un hectar, cumpărat în toamna anului trecut cu aproape 3,7 milioane de euro de la grupul francez Parisot, tranzacție anunțată în premieră de Profit.ro. Pe acest teren a funcționat în trecut o parte din fosta fabrică Mobilux, actuala Artemob International.
Compania este într-o etapă de extindere agresivă pe piața locală. Doar în primele șase luni din an a inaugurat 16 magazine, după ce un an mai devreme a deschis alte 24 de supermarketuri, cele mai multe de la intrarea pe piață, în 2011.
Lidl a înregistrat, anul trecut, afaceri de 9,7 miliarde de lei, în creștere cu circa 24% față de cele din 2019, marcând unul dintre cele mai alerte ritmuri de creștere de pe piața locală de retail.
Rețeaua Lidl numără 274 de magazine la nivel național, dintre care 33 în București, și 5 centre logistice, pentru care lucrează peste 8.000 de angajați.
Lidl și Kaufland fac parte din grupul Schwarz, al șaselea cel mai mare retailer din lume după cifra de afaceri.
Kaufland este de asemenea în plină expansiune pe piața din Capitală. Profit.ro a prezentat în exclusivitate că este în proces de achiziție a unui teren în suprafață de 17.000 de metri pătrați, din cadrul West Park Retail Militari, de la retailerul german de materiale de construcții Hornbach, cu un preț estimat de Profit.ro la 2,5 milioane de euro. Proprietatea vine în completarea noului magazin Lidl, inaugurat în iunie în cadrul complexului comercial West Park.
O altă tranzacție importantă realizată recent de retailerul german, și prezentată de Profit.ro, este cea prin care a cumpărat un teren de 1,7 hectare de la avocații Virginica Tanți Dumitrescu și Adrian Ciorobea, la un preț uriaș de 11 milioane de euro.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Proprietarii târgului Pucheni au început construcția unui mega-proiect la marginea cartierului RahovaPrimăria Municipiului București a aprobat, la finalul lunii mai, construcția a două hipermarketuri Kaufland pe terenuri deținute de omul de afaceri constănțean Mihai Lucian Palaz, un jucător cunoscut pe piața publicității stradale din România, pe Bulevardul Basarabia, nr. 250 și Drumul Găzarului, nr. 26B. De asemenea, un hipermarket Kaufland se pregătește și în locul fostei fabrici Sinatex din apropierea Halei Traian. Retailerul pregătește un magazin și în locul fabricii Vel Pitar din Berceni.
Kaufland a inaugurat la începutul lunii mai al 14 magazin din București și al 130-lea din România, fiind cel mai mare retailer din țară după cifra de afaceri. A încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 11,87 miliarde lei (circa 2,27 miliarde euro), în creștere cu circa 9% față de anul precedent. Până în 2024, retailerul german vrea să ajungă la 160 de magazine în România, de la 132 în prezent.
Cifra de afaceri a retailului alimentar din România a fost de 107 miliarde de lei în 2018, cu aproape 67% mai mare decât nivelul din 2009 și 9,6% față de 2017, potrivit celei mai recente analize KeysFin. Specialiștii estimează depășirea pragului de 112 de miliarde de lei în 2019, pentru ca, în 2020, ritmul de creștere să se dubleze cel puțin, la aproape 125 de miliarde de lei, pe fondul panicii cauzate de pandemie.