Managerul israelian David Hay, care a condus până în primăvara anului trecut operațiunile AFI Europe din România, transmite o atenționare neașteptată. El prevestește dispariția centrelor comerciale construite în orașele mici, adică exact proiectele pe care se concentrează acum investitorii imobiliari în zona de retail.
După ce a gestionat 7 ani afacerile AFI Europe în România, Ungaria și Letonia, iar anterior a fost director al AFI Europe în Cehia, Germania și Polonia, David Hay s-a restras din companie în martie anul trecut și a pus bazele firmei Add Value Management, o platformă dedicată investitorilor imobiliari interesați de sectorul birourilor din România.
Acum, el avertizează că tânăra generație de astăzi se mută spre online, iar magazinele tradiționale devin neglijabile.
„Toate centrele comerciale mici, de 30.000 - 40.000 de metri pătrați, vor dispărea. În orașele mici poate va mai rămâne un singur mall. Nu văd o ascensiune pentru sectorul de retail. Marile malluri vor supraviețui și vor merge bine, dar cele mici vor dispărea cumva“, prognozează David Hay.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El consideră că generația milenialilor caută o viață flexibilă și posibilitatea de a se muta dintr-un loc într-altul, motiv pentru care sectorul locuințelor pentru închiriat va crește. „Fenomenul de urbanizare, de mutare a oamenilor spre marile orașe, se întâmplă peste tot în lume. În Polonia observăm deja o aplecare spre dezvoltarea de locuințe de închiriat, dar va apărea și în România în anii următori“, spune managerul.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Omer Susli și Ionuț Dumitrescu cumpără clădirea de birouri Bucharest Corporate Center cu peste 17 milioane de euro. Operațiune după modelul Bistrița Retail Park
Discounterii, precum Pepco și JYSK, au fost printre cei mai activi retaileri în 2018, strategia acestora fiind să acopere chiar și orașe cu 10.000 – 20.000 de locuitori, se arată într-un raport publicat recent de Cushman & Wakefield Echinox. Pentru anul acesta este așteptată livrarea a 200.000 de metri pătrați de spații de retail, dublu comparativ cu anul anterior, datorită câtora proiecte noi și a unei serii de extinderi.