Dezvoltatorii imobiliari sunt obligați să instaleze mai multe stații de încărcare pentru mașini electrice, dar nu au clienți pentru cele funcționale. „Avem un singur client. Îi dăm curent gratuit.“

Dezvoltatorii imobiliari sunt obligați să instaleze mai multe stații de încărcare pentru mașini electrice, dar nu au clienți pentru cele funcționale. „Avem un singur client. Îi dăm curent gratuit.“
scris 18 apr 2019

Proprietarii de clădiri de birouri și spații comerciale din București, care au peste 100 de locuri de parcare, sunt obligați, de aproape doi ani, să instaleze stații de încărcare pentru mașini electrice, deși clienții nu se prea îngrămădesc să le folosească. Guvernul a pregătit o hotărâre care duce obligația la nivel național și solicită o stație la fiecare trei locuri de parcare, o cerință mai drastică decât propunerile Comisiei Europene.

Obligativitatea, justificată de alinierea la cerințele UE, se aplică pe o piață în care, până la sfârșitul anului trecut, au fost vândute circa 4.500 de autoturisme verzi (electrice, hibride și plug-in), echivalentul a circa 3% din totalul vânzărilor de mașini din România.

Florin Furdui, country manager Portland Trust, unul dintre cei mai mari dezvoltatori imobiliari specializați pe clădiri de birouri din România, spune că acordă mai multă atenție în ultimul timp dezvoltării infrastructurii pentru încărcarea mașinilor electrice, asta în ciuda rezultatelor încă slabe.

„La Oregon Park am instalat și în zona publică și în zona privată de parcări a fiecărei clădiri stații de încărcare. Rezultatul, după doi ani de operare, este că avem un client cu o mașină electrică, un BMW i3. Îi dăm gratuit acel curent, pentru că să îl facturăm ar costa atât de mult încât mai bine nu ne batem capul. În zona publică vine Chef Foa și își încarcă mașina. Am prevăzut locuri de creștere în viitor. Realitatea este că astăzi numărul mașinilor electrice este mic și asta pentru că nu există încă o rețea destul de bine dezvoltată încât să poți face un drum de la București la Cluj, fără să te gândești că la Sibiu ai rămas fără curent electric. Am finalizat două ansmbluri de clădiri (de când s-a impus obligativitatea în București, n.red.) și am vrut să văd dacă în comisiile de recepție se întreabă despre acest lucru și nu se întreabă“, a declarat Florin Furdui, în cadrul unui eveniment organizat de Wall-Street.ro.

ANALIZĂ Investitorii imobiliari observă primele semne de supraîncălzire a pieței. România devine atractivă pentru cumpărătorii cu „cash” CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Investitorii imobiliari observă primele semne de supraîncălzire a pieței. România devine atractivă pentru cumpărătorii cu „cash”
Urmărește-ne și pe Google News

Hotărârea Consiliului General al Municipiului București, adoptată în iunie 2017, prevede amenzi de la 3.000 de lei la 5.000 de lei pentru proprietarii sau administratorii de spații comerciale și birouri care au mai mult de 100 de locuri de parcare și nu au instalat puncte de reîncărcare pentru autovehicule electrice.

În toamna anului trecut, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a pus în dezbatere publică o hătărâre de guvern care vizează modificarea regulamentului general de urbanism și care obligă dezvoltatorii de centre comerciale, clădiri de birouri și locuințe colective să asigure cel puțin un punct de încărcare a vehiculelor electrice la trei locuri de parcare. Spre exemplu, IKEA are o parcare pentru de circa 1.500 de mașini în Băneasa și oferă clienților două stații de încărcare a mașinilor electrice. După noul regulament, retailerul de mobilă ar trebui să instaleze 500 de astfel de stații.

Inițiatorul regulamentului vrea să se conformeze la cerințele Directivei 2014/96/UE privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi, însă legiuitorul european cere minim un punct de încărcare la 10 autoturisme.

ANALIZĂ Noul regulament de recepție al construcțiilor întârzie livrările, însă proprietarii cred că astfel se elimină impostorii. Lipsa de specialiști poate fi o problemă în orașele mici CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Noul regulament de recepție al construcțiilor întârzie livrările, însă proprietarii cred că astfel se elimină impostorii. Lipsa de specialiști poate fi o problemă în orașele mici

O altă prevedere din noul regulament de urbanism condiționează obținerea autorizației pentru construcțiile cu funcțiuni publice, comerciale, birouri și locuințe colective de asigurarea de spații de parcare pentru biciclete și puncte de reîncărcare a vehiculelor electrice pentru o treime din locurile de parcare planificate. Regulamentul este încă în stadiul de consultare publică.

Datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme arată că, din totalul mașinilor vândute în 2018, un număr de 3.585 sunt hibrid, în urcare cu 59,8% comparativ cu vânzările din anul anterior, 682 sunt electrice (+102,4%), iar 305 plug-in (+72,3%).

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice
statii de incarcare
curent
birouri
malluri
regulament urbanism