Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat oficial prima etapă a celui mai mare proiect feroviar de investiții din Capitală, licitația pentru achiziția serviciilor de proiectare și de execuție a lucrărilor de Modernizare/consolidare/reabilitare a stației CF Gara de Nord București (Etapa I), un proiect în valoare de 471,15 milioane lei, cu finanțare prevăzută în Programul Operațional Transport (POT).
Conform unui comunicat al companiei, etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România - Gara de Nord București - include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, servicii destinate publicului călător și activitatea comercială, respectiv Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu), Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I) și Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Griviței), scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Principalele lucrări de modernizare vizează: modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord; modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusive pentru persoanele cu dizabilități; asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători - balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces; reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică; crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit; regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city; sisteme noi de ventilație/încălzire - modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc; modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.
"Prin implementarea acestui important program, stația de cale ferată București Nord (inclusiv clădirile aferente acesteia) va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici prevăzuți de standardele și legislația europeană/internațională în vigoare", subliniază reprezentanții CFR SA.
Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuție), iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 6 martie, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceași zi, la ora 15:00.
Compania Națională de Căi Ferate "CFR" SA- companie care administrează infrastructura feroviară publică - desfășoară o activitate de interes public și contribuie la libera circulație a persoanelor, mărfurilor și a bunurilor în interiorul țării și peste graniță, în condiții ecologice, eficiente și de siguranță.